مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان:

تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی زنجان به ۳۱ عدد می‌رسد

میهن صنعت : مدیر‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از بهره‌برداری مجهزترین استودیو خبری سازمان راهداری کل کشور در زنجان خبر داد و گفت: با اضافه شدن هفت دوربین تعداد دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی زنجان به ۳۱ عدد می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی رحمتی در گفت‌و‌گو با تسنیم در زنجان، اظهار کرد: نخستین و مجهزترین استودیو خبری در سازمان راهداری کل کشور با همکاری صدا وسیمای مرکز زنجان و با حضور مسئولان کشوری و استانی در 31 اردیبهشت به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این استودیو در حال حاضر با استقرار 24 دوربین در محورهای مواصلاتی استان به صورت آنلاین، فعال است و تا چند روز آینده تعداد این دوربین‌ها با اضافه شدن 7 دوربین به 31 عدد می‌رسد.

‌مدیر‌کل اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان با بیان اینکه اسقرار این دوربین‌ها برای کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای و مدیریت راه‌ها است، گفت: 4 دوربین هوشمند از نسل سوم دوربین‌ها در آزاد راه زنجان- تبریز برای ثبت سرعت، تخلفات و اعمال قانون مستقر است.

وی با اشاره به پخش زنده تلویزیونی وضعیت راه‌های استان ابراز کرد: این استودیو بیشتر برای ایام زمستان و روزهای پیک سفرها در نظر گرفته شده و مسئولان می‌توانند به کمک رصد تصاویر با آگاهی از شرایط جوی ترافیک جاده‌ها را مدیریت کنند.

رحمتی درباره دیگر اهداف مرکز مدیریت راه‌ها خاطر نشان کرد: با راه اندازی این مرکز ایمنی جاده‌ها افزایش و سوانح و حوادث جاده‌ای کاهش می‌یابد و در صورت بروز حادثه کار امدادرسانی با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

وی در مورد خودروهای فرسوده اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای بالای 45 سال، 211 دستگاه شامل شامل ناوگان کالا است.

مدیر‌کل اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان به میانگین سنی ناوگان اشاره کرد و گفت: میانگین سنی مینی‌بوس‌ها بالای 29 سال، اتوبوس‌ها 11سال و سواری‌ها حدود 7 سال است.

وی ابراز کرد: تسهیلات 1 میلیارد ریالی با بهره 15 درصد به مدت 7 سال برای هر ناوگان ارائه می‌شود که این مبلغ پاسخگوی نیاز رانندگان نیست و تلاش داریم با درخواست ریاست محترم سازمان راهداری و استاندار تسهیلات مناسبی در اختیار رانندگان قرار دهیم.

رحمتی خاطر نشان کرد: بعد از عید قیمت‌ها در رابطه با کالا و مسافر تغیییر نکرده و هر زمان که کمیته تنظیم بازار و مسئولان استانی تأیید کنند کرایه حمل کالا افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50925
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه