سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

تعلیق چندین پرواز ایرلاین‌ها از ابتدای ابلاغ دستور العمل‌های بهداشتی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ابتدای ابلاغ دستور العمل‌های بهداشتی چندین پرواز ایرلاین‌ها را تعلیق کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها ارائه نشده است، گفت: از ابتدای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌های داخلی تاکنون مجوز هیچ ایرلاینی را لغو نکرده‌ایم، اما چندین پرواز شرکت‌های هواپیمایی را تعلیق کرده‌ایم.

ذیبخش توضیح داد: تاکنون چندین پرواز هواپیما‌های کارون، تابان، کیش ایر را تعلیق کرده‌ایم به طوری در ایرلاین تابان ۲ پرواز را به دلیل فاصله گذاری اجتماعی تعلیق کرده‌ایم.

او درباره پرواز آبادان به مشهد شرکت هواپیمایی قشم ایر که ویدئویی از سوی یکی از مسافران آن منتشر شده، ادامه داد: شرکت هواپیمایی قشم ایر برای پرواز آبادان به مشهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را در نظر گرفته بود، اما به علت نقص فنی این هواپیما، پرواز با آن تایید نشد؛ بنابراین این شرکت هواپیمایی از هواپیمای آر جی استفاده کرد که ظرفیت این هواپیما از ایرباس ۳۲۰ کمتر است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور درباره حاشیه‌های اخیر پرواز آبادان-مشهد گفت: ظرفیت هواپیمای آر جی برای پرواز ۱۰۷ نفر است که بر اساس رعایت دستور العمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی باید ۶۴ نفر مسافر در این هواپیما پذیرش می‌شد، اما ۹۰ مسافر پذیرش شده بود.

او تاکید کرد: در این پرواز ۱۵ صندلی در این هواپیما خالی بوده و مسافری مازاد بر صندلی‌های هواپیما پذیرش نشده بود.

ذیبخش با بیان اینکه شرکت هواپیمایی قشم ایر شیوه نامه‌های اجباری را در مسیر آبادان به مشهد رعایت نکرده و طبق قوانین با این شرکت هواپیمایی برخورد می‌کنیم، گفت: هر چند که شیوه نامه‌ها در این پرواز رعایت نشده و به طور قانونی باید با قشم ایر برخورد شود، اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که مبدأ این پرواز استان خوزستان بوده که تمام مسافران برای جابه‌جایی از این استان باید تست PCR منفی ارائه می‌دادند. بنابراین طبق ارائه تست PCR منفی، احتمالا هیچ کدام از این مسافران نباید مبتلا به کرونا بوده باشند، اما به هر حال شرکت قشم ایر قانون را در این پرواز رعایت نکرده و با آن برخورد می‌کنیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: از نظارت‌های مردمی در تمام مراحل انجام پرواز و سفر استقبال می‌کنیم، چراکه ظرفیت نظارتی ما محدود است، بنابراین بسیار خوب است که مردم با انتشار مستندات بتوانند در بخش نظارت به ما کمک کنند.

ذیبخش بیان کرد: در فیلم منتشر شده از پرواز آبادان به مشهد شرکت قشم ایر، مسافر اعلام می‌کند که تعداد مسافران مازاد بر صندلی‌های موجود در هواپیما است که این یک گفته نادرست بوده است و طبق استاندارد‌های جهانی انجام چنین پرواز‌ی امکان پذیر نیست.

او توضیح داد: برای این پرواز کمیته درون سازمانی تشکیل خواهیم داد و تذکر جدی به این پرواز خواهیم داد.

او یادآور شد: در هیچ کدام از پرواز‌های خارجی ظرفیت ۶۰ درصد رعایت نمی‌شود و تمامی مسافران تست‌های pcr منفی همراه خود دارند که ۷۲ ساعت قبل از پرواز انجام داده‌اند./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209413
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه