میهن صنعت :

تعیین صلاحیت مدیران در راس برنامه‌های رییس جدید بیمه مرکزی

میهن صنعت : در جلسه امروز هیات وزیران به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران محمدابراهیم امین رییس کل بیمه مرکزی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدابراهیم امین در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه اظهار کرد: پس از آن‌که وزیر امور اقتصادی و دارایی حکم بنده را ابلاغ کند مراسم تودیع و معارفه برگزار خواهد شد.

وی از مهمترین برنامه‌های خود برای بیمه مرکزی را «نظارت بر ایفای تعهدات و توانگری مالی» شرکت‌های بیمه عنوان کرد و گفت:‌ این وظیفه بیمه مرکزی است که توانایی مالی شرکت‌ها را ارزیابی کند و بر اساس آن اجازه دهد که آن‌ها بیمه شرکت‌ها را بپذیرند.

رییس کل بیمه مرکزی دومین برنامه مهم خود در بیمه مرکزی را تعیین صلاحیت مدیرانی که دارای دانش بیمه‌ای و سابقه مدیریت بیمه و همچنین مهارت‌های لازم برای این صنعت را دارند، عنوان کرد و گفت: لازم است که شرکت‌های بیمه مدیرانی با دانش، تجربه و مهارت لازم در صنعت بیمه داشته باشند تا بتوانند به خوبی وظایف خود را ایفا کنند.

به گزارش ایسنا محمدابراهیم امین پیش از این مدیرعامل بیمه البرز که سومین شرکت بیمه‌ای از نظر پرتفوی بوده است را بر عهده داشت.

وی که از مدیران صنعت بیمه است در سال 1381 با حدود 20 سال فعالیت در سازمان برنامه و بودجه به صنعت بیمه پیوست؛ در سال‌های 1381 تا 1383 به عنوان عضو هیات مدیره و معاون طرح و برنامه در شرکت بیمه ایران فعالیت داشت و از دی ماه 1383 تاکنون رییس هیت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه البرز است.

در پی صدور فرمان 10 ماده‌ای رییس جمهور در زمینه برنامه تحول در صنعت بیمه کشور در هفدهم شهریور 1386، امین مدیرعامل شرکت بیمه البرز مسوولیت «کارگروه ساختار، تشکیلات، آموزش و بیمه خانواده» این برنامه را بر عهده گرفته و از پانزدهم اردیبهشت 1387 نیز مشاور رییس کل بیمه مرکزی ایران در طرح تحول صنعت بیمه کشور شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24628
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه