میهن صنعت :

تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار ،مستلزم رقابت تنگاتنگ و ارتقای کیفیت است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گفت : قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گفت : قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در هیچ کجای دنیا چنین روالی برای قیمت گذاری خودرو وجود ندارد بلکه قیمت خودرو در حاشیه بازار و بر اساس کیفیت ، کلاس و تنوع آن تعیین می شود.

وی تاکید کرد: آزادسازی قیمت خودرو مستلزم این است که مدیریت‌ها از حالت دولتی خارج و بخش خصوصی اداره آن را به عهده گیرد.

وی افزود : مسلما با خصوصی سازی صنعت خودرو ، کیفیت در صنعت خودرو ارتقاء یافته و سود بیشتری نصیب شرکتها شده و از زیان دهی شرکتهای خودروساز نیز جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن انتقاد از دخالت های سیاسی در شرکتهای تخصصی در کشور گفت : در این شرایط نمی توان عنوان کرد که می توان فضای صنعت  خودرو را رقابتی کرد بلکه باید در ابتدا شرکتهای خودروساز به سمت خصوصی سازی واقعی حرکت کنند و با تکیه بر خود شرکت ها را اداره کنند.

 مدیران فعلی شرکتهای خودروساز مدیران تخصصی در صنعت خودرو هستند اما دولت  و شورای رقابت نباید در بحث قیمت گذاری خودرو دخالت کند و قیمت خودرو باید  در حاشیه بازار تعیین شود نه اینکه سازمانی یا دستگاهی بر اساس نرخ تورم اقدام به تعیین قیمت خودروها نماید.

نماینده بیجار در خانه ملت با اشاره به لزوم خروج انحصار از صنعت خودرو، تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار را مستلزم رقابت تنگاتنگ و ارتقای کیفیت دانست و افزود :  شرکتهای خودروساز باید به سمتی حرکت کنند که بر روی پای خود بیاستند و سیاسیون و دولت در این صنعت دخالت نکنند و با افزایش کیفیت و رقابت اجازه دهند که ابتدا خودروهای هم کلاس محصولات داخلی وارد کشور شوند. تا در یک فضای رقابتی مردم و شرکتهای خودروساز هر دو منتفع شده و سود ببرند.

بیاتیان در پایان در خصوص میزان تعرفه واردات در صورت خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری گفت : معتقدم که تعرفه واردات نباید صفر شود بلکه ابتدا باید به شرکتهای خودروساز کمک شود تا از وضعیت بحرانی خارج شوند و با افزایش سرمایه در گردش و ایجاد فضای رقابت منطقی به تدریج تعرفه واردات نیز صفر شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26256
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه