میهن صنعت :

تغییر نرخ سوخت در دستور کار دولت نیست

میهن صنعت : با توجه به اینکه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها متوقف شده است سخنگوی دولت رسماً اعلام کرده اند که در حال حاضر تغییر نرخ سوخت در دستور کار دولت نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، قائم مقام ستاد حمل ونقل مدیریت سوخت کشور در خصوص وضعیت قیمت سوخت با عدم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم گفت: با توجه به اینکه اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها متوقف شده است سخنگوی دولت رسماً اعلام کرده اند که در حال حاضر تغییر نرخ سوخت در دستور کار دولت نیست.

عبدالله جلالی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: شخص رئیس جمهور تغییرات جدید بنزینی را تعیین می‌کند، ضمن اینکه افزایش قیمت بنزین به 1000 تومان شاید یکی از این سناریوهای آینده باشد. سناریوهای نهایی قیمتی و سهمیه ای بنزین نه در ستاد حمل و نقل و سوخت بلکه در ستاد هدفمندی یارانه‌ها نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه افزایش قیمتی مد نظر نیست تصریح کرد: اخیرا با تکمیل مطالعات کارشناسی شده، تمامی سناریوها برای تصمیم گیری نهایی در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته است همچنین زمان اجرای تغییرات جدید بنزین هم توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های مختلف دولتی اعلام می شود.

وی در خصوص کاهش سهمیه سوخت موتور سیکلت ها گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم داشت تا سهمیه‌های سوخت موتورسیکلت‌ها را به یکباره کاهش دهد ولی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت معتقد است در صورت تصمیم دولت برای کاهش سهمیه بنزین موتور سیکلت ها ، این کاهش سهمیه به تدریج و با تحقق شروط خاصی محقق شود.

 جلالی ضمن مخالفت با ارائه این طرح گفت: این پیشنهاد در جلسه ای که با حضور رییس جمهور برگزار شد مطرح شد و ایشان نیز با کاهش یکباره سهمیه موتور سیکلت ها مخالف بوده اند.

وی در پایان گفت: هم اکنون نیز ستاد حمل ونقل سوخت برنامه ای برای این تغییرات ندارد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4871
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه