میهن صنعت :

تفاوت کیفیت بنزین وارداتی جدید و کنونی مشخص نیست

میهن صنعت : به وزارت نفت ابلاغ کرده‌ایم که بنزینی که دارای فلزات سنگین باشد نباید وارد شود و ضمن اینکه بنزین تولیدی در پالایشگاه شازند که در حال حاضر با استاندارد یورو 4 تولید می شود اکتان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تاکنون بنزینی که دارای فلزات سنگین باشد وارد کشور نشده است.

شاهرخ خسروانی معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی  در خصوص بحث کیفیت بنزین وارداتی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مقرر شده که با واردات بنزین یورو4 کمبود بنزین تولیدی کشور جبران شود.

وی در خصوص مشخصه های بنزین وارداتی تصریح کرد: چنانچه میزان آروماتیک بنزین وارداتی کمتر از 35 درصد، بنزن حداکثر یک درصد، گوگرد حداکثر50 ppm، میزان اکتان 95 درصد و میزان الفین حداکثر 18 درصد بوده و هیچ اکتان افزایی که دارای فلزات سنگین مثل سرب، منگنز و آهن و همینطور بنزینی که دارای متانول باشد وارد کشور نمی‌شود.

خسروانی خاطرنشان کرد: ما به وزارت نفت ابلاغ کرده‌ایم که بنزینی که دارای فلزات سنگین باشد نباید وارد شود و ضمن اینکه بنزین تولیدی در پالایشگاه شازند که در حال حاضر با استاندارد یورو 4 تولید می شود اکتان ندارد.

شایان ذکر است؛ این مقام مسئول از بیان تفاوت‌های بنزین وارداتی با کیفیت جدید با بنزینی که تا کنون وارد کشور می شده و خبر آن را مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران داده بود؛ امتناع ورزید.

یادآور می شود، درجه آرام سوزی (اکتان) بنزین پاک ٩٢ است و این عدد پنج واحد بیشتر از بنزین معمولی(٨٧) است که از ویژگی های مهم بنزین پاک به شمار می آید.

به گزارش ایلنا، گفتنی است؛ سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از آغاز واردات اولین محموله بنزین با کیفیت جدیدی که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده خبر داده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53138
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه