میهن صنعت :

تقاضای خرید خودرو از اواخر پاییز احیاء می شود

میهن صنعت : آماررسمی منتشرشده درحالی نشان ازافزایش تولید خودرو درمرداد ماه امسال می دهد که به گفته کارشناسان به دلیل رکود دربازار،میزان تولید خودرودرشهریورماه به شدت رو به کاهش گذاشته است.با این حال تحلیلگران بازار امید وارند بازار تقاضای خودور ازاواخرفص

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در مرداد ماه امسال با رشد 9.4 درصدی از76 هزارو955 دستگاه درمرداد ماه 1393 به 84 هزار و 161 دستگاه افزایش یافته است.

مرداد ماه امسال تولید انواع سواری با رشد 17 درصدی از65 هزار و 478 دستگاه در مرداد ماه 1393 به 76 هزار و 634 دستگاه افزایش یافت.

تحلیلگران بازارخودرو براین باورند که وضعیت تولید انواع خودرو درشهریورماه حتی نسبت به ماه مرداد و تیرماه امسال منفی خواهد شد.

«سعید لیلاز» تحلیلگربازارخودرو درگفت وگو با جام جم آنلاین درباره وضعیت تولید خودوردرماههای آینده گفت : با توجه به کاهش تقاضای خرید ، تولید خودرو ازاین وضعیت به شدت متاثر شده است و پیش بینی می شود میزان تولید خودرو درشهریورماه نسبت به دوماه گذشته منفی شود.

عملکرد تولید امسال معادل سال 93 خواهد بود

وی درباره تاثیر گذاری کمپین نخریدن خودرو ی ایرانی بربازار فروش خودروگفت :این کمپین و موضوعات روانی بازار شاید 10درصد برکاهش تقاضا تاثیرداشته باشد اما مهمترین دلیل کاهش تقاضا نبود قدرت کافی خرید است.

به گفته این اقتصاددان ، با توجه به کاهش میزان تولید پیش بینی می شود مجموع تولید خودرو کشوردرسال 94 به حدود میزان عملکرد سال 93 برسد وبا توجه به شرایط بازار برنامه افزایش تولید از سوی خودروسازان لغو وبرنامه ثبات تولید جایگزین آن شده است .

لیلاز در ادامه گفت : اگر در نیمه اول امسال تولید خودرو 9 درصد نسبت به نیمه اول سال گذشته رشد داشته باشد پیش بینی می شود که در نیمه دوم امسال آمار تولید خودروبه همین میزان نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش داشته باشد که در مجموع تولید خودرو در سال 94 معادل با تولید سال 93 یا با حدود 10 درصد افزایش خواهد بود.

ورود خودرو سازان زودتر ازسال96 اتفاق نمی افتد

این تحلیلگربازار در پاسخ به این سوال که آیا در نیمه دوم سال نشانه ای ازافزایش تقاضا برای خودرو پیش بینی می شود، گفت: اگر وضعیت رکود دراین حد باقی بماند پیش بینی می شود ازاواخرفصل پاییز تقاضا برای خرید خودرواحیاء شود چرا که اقتصاد ایران درنیمه دوم امسال نسبت به نیمه اول از وضعیت بهتری برخوردار خواهد شد.

«لیلاز» همچنین در مورد ورود خودرو سازان خارجی به بازار و انتظار مردم نسبت به آینده قیمت ها گفت : به طور قطع ورود خودروسازان خارجی به کشور زودتر از اواخر سال 95 و اوایل 96 اتفاق نخواهد افتاد بنابراین این انتظاردر خریداران که قیمت خودرو به دلیل ورود خودورسازان خارجی کاهش خواهد یافت حداقل تا آن زمان رخ نخواهد داد.

به گفته وی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، خودرو سازان باید با تبدیل دارایی ها غیر مولد خود به دارایی های مولد و کاهش هزینه های تجاری وجاری و بهبود کیفیت تلاش کنند در حین ثابت نگه داشتن قیمت وضعیت تولید را بهبود بخشند./جام جم/


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=75723
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه