میهن صنعت :

تقاضای مشتریان باعث رونق فیس لیفت های جدید خودرو ها شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مشتریان خواستار فیس لیفتهای جدیدی برروی برخی خودرو ها هستند گفت: بسیاری از مشتریان طی مذاکرات و مطالبات و یادداشت هایی که به وزارت صنایع فرستاده اند خواستار برخی تغییرات در خودروها بوده اند.


به گزارش میهن صنعت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که مشتریان خواستار فیس لیفتهای جدیدی  برروی برخی خودرو ها هستند گفت: بسیاری از مشتریان طی مذاکرات و مطالبات و یادداشت هایی که به وزارت صنایع فرستاده اند خواستار برخی تغییرات در خودروها بوده اند.

ایرج ندیمی در ادامه گفت: بنابر این بخشی از این تغییرات به دلیل تقاضاهای مشتریان است و دوم اینکه به دلیل محدودیت هایی که در ساخت و تولید خودروها و پلت فرم های جدید در کشور موجود است خودرو های قدیمی بصورت فیس لیفت های جدید به بازار عرضه می شوند.

 وی افزود: با توجه به اینکه شرکت های خودرو ساز داخلی هنوز نتوانسته اند در سطح  جهانی قرار گیرند طبیعی است نمی توانند 10 نوع برند تولید کنند پس همین برند های قدیمی با تغییراتی که در آنها داده می شود به بازار عرضه می شود زیرا خودروسازان علیرغم اینکه از لحاظ تولید به تکثر عددی دست یافته اند هنوز بخش عمده ای از CKDوCBU را به کشور وارد می کنند و به دلیل محدودیت هایی که موجود است خودروسازان بنا را بر تغییرات ظاهری در خودرو ها قرار داده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته برنامه هایی در وزات صنایع دنبال می شد که نیاز کشور را از جهت طراحی پلت فرمهای جدید تامین کند منتهی به دلیل مسائلی که به وجود آمد به آن وضعیتی که انتظار می رفت دست نیافتیم.

وی خواستار برخی تغییرات داخلی در خودروهای تولیدی شد و گفت: تغییراتی که در داخل خودرو ها باید صورت گیرد حول محور ایمنی خودروها است که در خصوص نصب ترمز های ضد قفل موفقیت های خوبی به دست آمده است همچنین لازم است تغییراتی در صندلی ها به منظور متناسب سازی با برخی امراض استخوانی ایجاد شود و همچنین از نظر تنوع نیز لازم است تغییراتی در ظاهر خودروها لحاظ شود که این تغییرات  نیازمند نظرسنجی از مشتریان است.

ایرج ندیمی در پایان گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: خودرو ها معمولاً از دو جهت شتاب و مصرف سوخت مورد استقبال قرار می گیرند بنابراین باید سعی شود در این مورد اقدامات بیشتری صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3628
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه