میهن صنعت :

تنديس برنزين با 512 امتیاز برای تندر 90 ایران خودرو

میهن صنعت : براي دريافت تنديس سيمين 600 تا 700 امتياز و براي تنديس زرين امتياز 700 تا هزار درنظر گرفته شده است.محصول تندر 90 ايران خودرو در جشنواره ملي كيفيت ايران موفق به كسب امتياز 512 از مجموع 600 امتياز شد

میهن صنعت: در دنیای امروز، و در شر ایط رشد تجارت و رقابت در اقتصاد جهان، برای حفظ مشتریان و نفوذ در بازارهای جدید، مشتری مداری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و رکن اساسي در رقابت پذيري صنعت خودرو ايران براي بازار هاي جهاني، کيفيت و توجه به خواست و سليقه مشتريان است.

در این راستا،  مهمترين برنامه هاي ارتقاي کيفيت محصولات گروه صنعتی ايران خودرو آن هم در سال توليد ملي کيفيت سازندگان، اجراي سياست تعدد منابع تامين، تمرکز بيشتر روي ايرادات عملکردي خودروها براي دست يابي به اهداف کيفي و ارتقاي رضايت مندي مشتريان است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو  نیز پیشتر مهمترين نقشه راه جهاني شدن ايران خودرو را دستيابي به توليد بدون عيب، ارتقاي ايمني و مشتري مداري اعلام کرده بود.

بنابر این با توجه به تغییر سطح نیازهای مشتریان، خودروسازان ناگزیر به تغییر شیوه های تولید هستند. به همین دلیل وقتی یک مدیر خودروسازی به موضوع توجه به کیفیت  به برنامه هاي ارتقاي کيفيت محصولات  اشاره می کند، می توان دریافت که صنعت خودرو ایران در حال دستیابی به رشد و بلوغ در حوزه های طراحی، مهندسی و قطعه سازی است.

معاون کيفيت ايران خودرو هم  اعلام کرد: به طور متوسط از نظر کيفي و عملکردي محصولات سواري ايران خودرو از سال88 تاکنون 44درصد رشد نشان مي دهد.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/9820_701.jpg

کيانوش پورمجيب، گفت: با بکارگيري روش هاي نوين کيفي سازي، هم اكنون تمام محصولات توليدي اين شركت در رده كيفي خوب و خيلي خوب قرار دارد. اين امر حاكي از عملكرد بالاي ايران خودرو نسبت به اهداف آيين نامه ارتقاي كيفيت خودروها است.

وي قطعات برگشتي از خدمات پس از فروش يا C/100 را از جمله شاخص هاي مهم در كيفيت خودروها عنوان كرد و اظهار داشت: هدف آيين نامه ارتقاي كيفيت در خصوص شاخص C/100 يا تعداد قطعات تعويضي در 100 خودروي نزد مشتري سه ماه پس از تحويل، براي تمامي محصولات ساخت داخل تا سال 1392 برابر 20 تعيين شده است.

پورمجيب درصد بهبود کيفي محصولات ايران خودرو در سال91 نسبت به سال 88 براساس اين شاخص را براي خودروهاي پژو 206، سمند، 405، پارس و تندر را به ترتيب 43، 49، 28، 23 و 45 درصد دانست.

وي ادامه داد: در سال 89 گارانتي محصولات ايران خودرو از 12 ماه و 30هزار كيلومتر به 24 ماه و 40هزار كيلومتر افزايش يافته است.

معاون كيفيت ايران خودرو با بيان اينكه درصد رشد خودروهاي تحت گارانتي سال90 نسبت به سال 89(54 درصد) بوده است، تاكيد كرد: درصد رشد هزينه گارانتي محصولات توليدي در سال90 نسبت به سال89، 42.9 درصد است. به عبارت ديگر درصد رشد هزينه گارانتي نسبت به درصد رشد خودروهاي تحت گارانتي (11.9درصد) كمتر بوده و اين بيانگر كاهش هزينه گارانتي محصولات توليدي براساس ماه مراجعه مي باشد.

آنچه طی چند  سال اخیر بر صنعت خودرو ایران گذشته است، به درستی می توان پی برد که مدیران این صنعت نیز دریافته اند که باید طرحی نو دراندازند و در انتخاب مسیر هوشمندانه عمل کنند.

نگاهی به برنامه سال های اخیر صنعت خودرو نشان می دهد که حرکت جدیدی در این صنعت آغاز شده است. برنامه ریزی ایران خودرو برای طراحی و تولید خودروهایی در انطباق با استانداردهای روز دنیا و همچنین برنامه های گسترده  و فعالیت های طراحی و مهندسی نشان از شکل گیری یک جریان تازه در صنعت خودرو دارد.

 

http://www.mihansanat.ir/upload/img/9816_816.jpg

توليد روزانه 2500 دستگاه خودرو در ماه های پایانی سال

ميزان توليدات روزانه گروه صنعتي ايران خودرودر بهمن واسفند ماه سال جاري به بيش از2500 دستگاه خواهد رسيد.

حسين نجاري قائم مقام توليد ايران خودرو با بيان اينكه در حال حاضر روزانه بيش از 2هزار دستگاه خودرو در اين شركت توليد مي شود، گفت: در دو ماه آخر سال جاري اين ميزان به بيش از 2500 دستگاه در روز افزايش مي يابد.

قائم مقام توليد ايران خودرو به كيفيت بالاي خودرو رانا و پژو 206 ساخت داخل اشاره كرد و افزود: با توجه به خود كفايي صورت گرفته اين خودروها از لحاظ كيفيت در سطح استانداردهاي جهاني مي باشند.

 وي خاطرنشان ساخت: توليد پژو 206 از دي ماه امسال شروع شده و  ميزان توليد اين خودرو تا پايان سال روزانه به  300 دستگاه مي رسد.

قائم مقام توليد ايران خودرو تاکید کرد :  در حال حاضر قطعه سازان ايران توان توليد قطعات با كيفيت و در سطح استانداردهاي اروپايي را دارند.

وي در ادامه به توليد محصولات جديد ايران خودرو از جمله تندر 90 اتومانيك، دنا، وانت تندر، وانت PU1 و همچنين پژو پارس و 405 جديد اشاره كرد و گفت: تنوع توليدات با كيفيت به قصد تامين بازار داخلي و افزايش صادرات به ساير كشورها در دستور كار اين شركت است.

نجاري از افزايش توليد موتورهاي كم مصرف TU5 و EF7 خبر داد و گفت: اين موتورها از لحاظ مصرف سوخت و ميزان آلايندگي در سطح بسيار خوبي قرار دارند.

قائم مقام توليد ايران خودرو تصريح كرد: برنامه توسعه استفاده از ورق خودرو از كارخانه فولاد مباركه و ورق خودرو از ديگر برنامه هاي استراتژيك اين شركت است.

قائم مقام توليد ايران خودرو ادامه داد: ميزان خودكفايي در ورق خودرو نيز در آينده نزديك به بيش از 80 درصد خواهد رسيد.

افزايش 104 درصدي هزينه هاي توليد

حميدرضا تقوي نژاد معاون استراتژي و برنامه ريزي ايران خودرو نيز با اشاره به افزايش نهادهاي توليد اظهارداشت: خودرو سازان امسال در چند مرحله و مجموعا مجوز افزايش قيمت 23 تا 25 درصدي را دريافت کردند درحالي که افزايش هزينه هاي توليددرسال 91 نسبت به سال 90، 104 درصد بوده است .

وی افزود: این افزایش 104 درصدی هزینه تولیدی در سال 91 نسبت به سال 90 ناشی از رشد 110 درصدی مواد، 134 درصدی هزینه مالی و 61 درصدی هزینه های عملیاتی است.
تقوی نژاد تاکید کرد: سهم مواد اولیه در بهای تمام شده 75 درصد، هزینه های مالی 8 درصد و هزینه های عملیاتی 17 درصد است.  

وي افزود: تاکنون دو ميليون ظرفيت سازي درصنعت خودروی کشور صورت گرفته که يک ميليون متعلق به ايران خودرو است.

بر همین اساس و با توجه به افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو در نهمين دوره ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت ايران، شش محصول و دستاورد شركت ايران خودرو مورد ارزيابي قرار گرفت و هر يك از محصولات ارزيابي شده موفق به دريافت جايزه كيفيت از سوي انجمن مديريت كيفيت ايران شدند. ايران خودرو جوايز خود كه شامل يك تنديس برنز و چهار گواهي‌نامه اشتهار يك،‌ دو و سه ستاره و گواهي اهتمام به کيفيت بود  را از سوي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دريافت كرد.

اين اولين بار است كه انجمن ملي كيفيت ايران به واحدهاي صنعتي كه مورد ارزيابي قرار مي گيرند جايزه در سطح تنديس اعطا مي كند. جوايزي كه ايران خودرو در اين دوره از ارزيابي هاي انجمن ملي كيفيت دريافت كرده است به اين شرح است:

انجمن ملي كيفيت ايران همه ساله در هفته كيفيت و در روز ملي كيفيت به برترين سازمان‌هاي ايراني حايز شرايط در بخش‌هاي مختلف كشور كه در زمينه ارتقا و بهبود مستمر كيفيت محصول خود فعاليت‌هاي چشم‌گيري انجام داده اند، گواهي‌نامه، تقديرنامه يا تنديس جايزه كيفيت اعطا مي كند.  

 براي متقاضياني كه با مديريت خوب به پيشرفت‌هايي در جهت اشتهار به كيفيت در محصول خود نايل شده‌اند، به شرط كسب امتيازي بالاتر از حد نصاب مربوطه به عنوان سطح رشد كيفيت تقديرنامه اشتهار به كيفيت اعطا مي شود. تقديرنامه‌هاي اشتهار به كيفيت در دامنه امتيازات تعريف شده در درجات يك تا سه ستاره اعطا مي‌شوند كه تعداد بيش‌تر ستاره مبين سطح بالاتر است. تقديرنامه اشتهار به كيفيت از اشتهار به كيفيت يك ستاره تا چهارستاره از حداقل امتياز 300 تا 500 را شامل مي شود.

از ميان نامزدهاي جايزه، سازمان‌هايي در هر گروه محصول كه دومين امتياز بالاتر در حد نصاب سطح تنديس را داشته باشند به عنوان برنده تنديس برنز معرفي مي‌شوند. امتياز تعيين شده براي دريافت تنديس برنزين 500 تا 600 تعيين شده است. تندر 90 ايران خودرو با كسب 512 امتياز موفق به دريافت تنديس برنزين كيفيت شد.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/9819_402.jpg


براي دريافت تنديس سيمين 600 تا 700 امتياز و براي تنديس زرين امتياز 700 تا هزار درنظر گرفته شده است.

محصول تندر 90 ايران خودرو در جشنواره ملي كيفيت ايران موفق به كسب امتياز 512 از مجموع 600 امتياز شد و به اين ترتيب اولين تنديس انجمن ملي كيفيت ايران كه در سطح برنز بود به تندر 90 ايران خودرو تعلق گرفت. اين محصول ايران خودرو طي سال هاي 87 تا 90 توسط ارزيابان انجمن ملي كيفيت مورد ارزيابي قرار گرفته‌ و در هريك از ارزيابي ها موفق به دريافت جايزه شده است.

به گونه اي كه در فاصله اولين ارزيابي تاكنون موفق به طي مراحل كيفي شده و از اولين جايزه در سال 87 كه گواهي نامه اهتمام به كيفيت بوده در ارزيابي هاي سال 91موفق به دريافت اولين تنديس انجمن ملي كيفيت در سطح برنزين شده است.

ايران خودرو خراسان به عنوان يكي از قطب هاي صنعت كشور از دانش ابزاري بالايي بهره مند است و با استقرار سيستم هاي مديريتي نوين سعي در برآوردن انتظارات مشتريان نهايي خود در زنجيره ارزش از قطعه ساز تا خدمات پس از فروش دارد.

خدمات مونتاژ محصول گراندويتاراي ايران خودرو خراسان كه براي اولين بار در ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت شركت كرد موفق به دريافت گواهي‌ اشتهار سه ستاره شد. اين محصول توانست چهار مرحله ارتقا را در اولين بار حضور خود براي دريافت جايزه كيفيت هم زمان طي كرده و اين جايزه را از آن خود كند.
موتور TU5 از ديگر محصولات شركت ايران خودرو و حاصل زحمات كارشناسان و متخصصان اين شركت است. داخلي سازي اين موتور با رانا شروع شد.  موتور TU5 از موتور هاي کم مصرف ايران خودرو است که به ميزان بيش از 90 درصد ساخت داخل شده که روند داخلي سازي آن رو به افزايش است. اين محصول در ارزيابي هاي جايزه ملي كيفيت روند بهبود كيفي را تجربه كرده است. موتور TU5 در ارزيابي هاي امسال موفق به دريافت گواهي نامه اشتهار به كيفيت سه ستاره شده است. اين محصول در سال گذشته گواهي نامه اشتهار به كيفيت دوستاره دريافت كرده بود.

موتور EF7 نقش مهمي در راهبرد قواي محرکه ايران خودرو دارد. اين موتور در دو حالت دوگانه سوز و بنزيني توليد مي شود و با توجه با استقبال بازار و خواسته مشتريان، بيش از 70 درصد آن به مدل پايه گازسوز اختصاص دارد.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/9817_948.jpg


تمامي قطعات اين موتور در داخل کشور توليد مي شود، اما با توجه به بالا بودن سطح فناوري آن، توانمندسازي قطعه سازان براي اين کار، مستلزم زمان است. کسب دانش فني قواي محرکه روز جهاني از دستاوردهاي موتورEF7 در ايران است به طوري كه با داخلي سازي سيلندر و سر سيلندر موتور ملي، ايران خودرو توان توليد روزانه 700 دستگاه از اين نوع موتور را دارد. ايران خودرو در سال گذشته موفق به توليد 65 هزار دستگاه از اين نوع موتور شد كه بيش از 70 درصد آن پايه گاز سوز بوده است.

موتور EF7 براي نخستين بار در جايزه ملي كيفيت امسال شركت كرد و موفق به اخذ گواهي‌نامه اشتهاربه کيفيت يك ستاره شد. معاونت سيستم جامع توليد، براي برنامه ريزي تامين، توليد و لجستيک، تقديرنامه اشتهاربه کيفيت دو ستاره را به دست آورد. خدمات لجستيك ايران خودرو در سال گذشته موفق به كسب تقديرنامه يك ستاره شده بود. اين معاونت عهده دار برنامه ريزي كلان توليد و تامين براساس نتايج مطالعه بازار و پورتفوليوي محصول، پشتيباني اطلاعاتي و لجستيكي سايت‌هاي مختلف توليد، بازنگري مستمر طرح‌هاي بسته بندي، چابك سازي سيستم‌هاي لجستيكي و حمل ونقل دركلاس جهاني است.

مراحل ارتقاي كيفي خدمات سيستم جامع توليد روند افزايشي را تجربه كرده و نتايج ارزيابي ها و كسب گواهي‌نامه اهتمام به كيفيت در سال نخست و گواهي نامه اشتهار به كيفيت دوستاره در سال 91 مويد اين امر است. نقشه راه تعالي خدمات لجستيك ايران خودرو نيز نشان از افزايش كيفي خدمات درسال هاي آينده دارد.

شركت ريخته گري آلومينيوم ايران خودرو با ارايه محصول سرسيلندر XU7 در ارزيابي هاي انجمن مديريت كيفيت ايران حضور پيدا كرد. اين شركت نيز موفق شد گواهي نامه اهتمام به كيفيت را كسب كند و با نقشه راهي كه براي تعالي خود طراحي كرده است كسب جوايز بالاتر در سال هاي آينده را با افزايش كيفيت محصولاتش در دستور كار قرار داده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9773
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه