تنها برنده واقعی واردات کامیون های دست دوم دلالان هستند
مدیر عامل ایران خودرو دیزل، ضمن انتقاد از واردات کامیون های دست دوم به کشور ، این اقدام را در شان ملت ایران ندانست و گفت : به طور قطع واردات کامیون های دست دوم به کشور، ضربه به تولید ملی است.
به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، مدیر عامل ایران خودرو دیزل، ضمن انتقاد از واردات کامیون های دست دوم به کشور ، این اقدام را در شان ملت ایران ندانست و گفت : به طور قطع واردات کامیون های دست دوم به کشور، ضربه به تولید ملی است.
هاشم یکه زارع در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به ظرفیت بالای تولید خودروهای سنگین درکشور اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضرکارخانجات تولیدی بسیاری در حوزه تولید خودروهای سنگین در کشور وجود دارد که متاسفانه تنها با ظرفیت 30 درصد مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود : در شرایطی که خودروسازان و قطعه سازان برای تامین ارز مرجع برای واردات قطعات و مواد اولیه خارجی با مشکل مواجه هستند ، شاهدیم که کامیون های دست دوم به کشور وارد و در مقابل ارز از کشور خارج می شود.
وی تصریح کرد :هر چند که ممکن است کامیون های دست دوم ارزان تر از کامیون های تولید داخل فروخته شوند اما قطعا هزینه تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش آنها طی 10 ساله آینده به میزانی بالاست که در نهایت هزینه ای بیش از دو برابر یک کامیون د اخلی را به خریدار تحمیل خواهند کرد.
وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت حفظ تولید در اشتغال کشور، واردات کامیون های دست دوم را حرکتی ضد تولید عنوان کرد و افزود : ادامه این شرایط ضمن اینکه به تولید کننده داخلی ضربه خواهد زد، اشتغال موجود در واحدهای تولیدی را نیز تهدید خواهد نمود.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه واردات این نوع کامیون ها را تنها به سود دلالان و واسطه ها دانست و افزود : قطعا سود واردات کامیون های دست دوم خارجی تنها نصیب دلالان و واسطه ها شده و مضررات آن نصیب خریداران این خودروها و در نهایت منافع عمومی کشور خواهد بود.
یکه زارع با اشاره به عدم مزیت واردات کامیون های دست دوم به کشور، تصریح کرد :تنها برنده واقعی واردات کامیون های دست دوم دلالان هستند.
وی افزود : قطعا واردات کامیون های دست دوم هزینه ای بیش از تولید و عرضه کامیونی نو به کشور تحمیل خواهد کرد.