میهن صنعت:

توانمندی قطعه سازان ایرانی برگ برنده سایپا در داخلی سازی محصولات جدید

میهن صنعت: معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودروسازی سایپا از آغاز داخلی سازی خودروهای جدید این گروه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از سایپا نیوز، محمد قربانی معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به انجام داخلی سازی محصولات جدید گروه سایپا گفت: در راستای ایجاد تنوع محصول در گروه سایپا که با حضور شرکت های خودروساز خارجی جهت تولید مشترک محصول جدید در این گروه آغاز شده ، گروه خودروسازی سایپا داخلی سازی محصولات جدید خود را آغاز نموده است.

وی افزود: براساس الزام قانونی که در تولید محصولات است حداقل می بایست 30 درصد تولید از قطعات داخلی استفاده شود لذا گروه سایپا بر همین اساس و باهدف ایجاد اشتغال در این صنعت و بهره گیری از توان داخلی اقدام به داخلی سازی قطعات محصولات جدید کرده است.

شفیعی تصریع کرد: در طول بیش از نیم قرن تولید خودرو در کشور و همکاری با خودروسازان اروپایی خوشبختانه توان قطعه سازان داخلی بسیار بالا رفته و بر همین اساس جهت ساخت داخل برای محصولات جدیدی سایپا دغدغه خاصی وجود ندارد.

وی گفت: با وجودی که خودروهای چینی درصد بسیار کمی از محصولات گروه سایپا را شامل می شوند با این حال برنامه ریزی برای افزایش ساخت داخل آنها انجام شده و قطعه سازان داخلی در حال ساخت قالب های  قطعات این محصولات جدید هستند و به زودی قطعات ایرانی برای محصولات جدید گروه سایپا آماده و وارد چرخه تولید محصول و شبکه خدمات پس از فروش می شود.

معاون مهندسی سایپا افزود: در حال حاضر برنامه برای ساخت قطعات جهت داخلی سازی 30 درصد از محصولات در حال اجراست و قطعا روند داخل سازی در آینده ای نزدیک افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=72624
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه