دکتر نتاج در دیدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر شیراز :

توجه به تحقق آرمان هاي نظام پولی کشور مدنظر بانک قوامین است

میهن صنعت : مديريت كلان بانك توجه به تحقق آرمان هاي نظام پولي كشور را مدنظر دارد، بنابراین فعالیت در عرصه هاي مختلف مالي، توزيع عادلانه منابع جذب شده رسالت بانک است که صرف سرمايه گذاري هاي بزرگ و در حوزه معادن و ساخت و ساز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر غلامحسن تقی نتاج در حاشیه سفر استانی به فارس در دیدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر شيراز با بیان مطلب فوق گفت: دلیل این امر که حجم سپرده هاي قرض الحسنه سال به سال كمتر مي شود، عملكرد برخي بانكها در خصوص توجه به سود و منتفع شدن از اين گونه سپرده ها است .
دكتر نتاج با اشاره به اینکه سپرده هاي قرض الحسنه بانک صرف كاركنان ناجا می شود افزود: 95درصد سپرده هاي بانك ها از نوع سپرده هاي سرمايه گذاري است در حالي كه سود مورد انتظار سپرده گذاران در كشور بالاي 20درصد است، البته نمي توان سود مورد انتظار ذينفعان را يك دفعه كاهش داد.
وی ادامه داد: بانك ها بايد شركت محور و اقتصاد تولید محور باشد، این موضوع مدنظر نظام پولی است از اين طریق می توان از وضعيت کنونی عبور و مرحله به مرحله امور را اصلاح کرد. اين همان ديدگاه شهيد صدر و شهيد مطهري و ساير بزرگان اسلام در خصوص اقتصاد است.
مدیرعامل بانک، مجموعه بانك قوامين را آماده خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم شريف ايران دانست و افزود: بخش قابل توجهي از نقدها باید داخل قوانين و مقررات برود و بانك ها نیز مكلف به اجراي قوانين هستند.
دكتر نتاج با بیان اینکه اقتصاد ايران بانك محور است بنابراین بانك ها بايد کارشان را به درستی انجام دهند، خاطرنشان کرد: من به عنوان مدرس دانشگاه آگاهانه می گویم كه اگر نظام بانكي دچار مشكل شود اقتصاد به خواب مي رود.
آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز نیز در ادامه این دیدار ضمن تشكر از مدير عامل بانك قوامين با اشاره به اینکه يكي از مسائل بسيار پيچيده اقتصاد امروز بانك ها هستند كه به سادگي از اين كلاف سر در گم نمي شود عبور كرد، گفت: بانكداري كشور نسخه تجويز شده غربي ها است كه کاملا با ماهيت بانكي آنها متفاوت است.
وی افزود: از 200 سال گذشته تاکنون نظريه پردازان اقتصادي دنيا كاري كردند كه جهان سوم در وادي بانكداري غلط پيشنهادي آنها سر گردان بماند، غافل از اينكه آنچه ما در اسلام داريم به مراتب كامل تر و جامع تر از نسخه پيشنهادي آنها است، بانكها  بايد نسخه بانکداری اسلامی را سرلوحه كار خود قرار دهند. البته اوايل انقلاب هم تصميم بر آن بود كه بانكداري ايران اصلاح شود اما اين فقط در ظاهر بود و عمده مطلب و اشكال اصلي به قوت خودش باقي ماند.
آیت الله ایمانی با بیان اینکه بايد پول به چرخه توليد و كار كشور باز گردد، خاطرنشان کرد: اقتصاد بيمار است و هيچ كس فكري به حال اين بيماري نمي كند، كارشناسان اقتصاد در كشور بايد پژوهشكده مجلس را فعال کنند و اقتصاد را از اين بيماري مسري نجات دهند.
در پایان این دیدار ايشان از زحمات دكتر نتاج در جهت اصلاح امور بانكي قدر داني كرد و از تلاش صادقانه كاركنان بانك قوامين در عرصه خدمت گذاري به اقتصاد و امنيت كشور تشكر کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=98041
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه