مدیر‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

توزیع واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور/خرید واکسن با ارائه کارت ملی

مدیر‌کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا با برندهای معتبر اروپایی از اواخر شهریور‌ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوانزا با برندهای معتبر اروپایی از اواخر شهریور ماه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

حیدر محمدی افزود: واکسن آنفلوانزا بیش از هر سال و حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز از برندهای معروف از جمله هلندی و فرانسوی خریداری شده و از اواخر تابستان در داروخانه‌ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: برای توزیع این واکسن‌ها به مردم فعلا قرار بر این است که با کد ملی باشد و به هر کد ملی یک واکسن فروخته شود، نیازی به نام‌نویسی نیست و مردم با مراجعه به داروخانه و ارائه کارت ملی و پس از ثبت کد ملی آن‌ها در سیستم، می‌توانند واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند البته به شرط اینکه این تصمیم تغییری نکند.

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که فقط گروه‌های پرخطر یعنی افرادی که به علت شغل خود بیشتر با بیماران سروکار دارند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سالمندان واکسن آنفلوانزا بزنند و بقیه مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند البته حدود ۲/۵ میلیون دوز از واکسن آنفلوانزای وارداتی برای توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در اختیار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، نیز پیش از این اعلام کرده بود: با‌توجه‌به اینکه امسال بیشتر مردم به‌علت همه‌گیری کرونا ماسک می‌زنند و دست‌های خود را مرتب می‌شویند و حتی با الکل ضدعفونی می‌کنند، پیش‌بینی این است که شیوع آنفلوانزا کمتر از سال‌های گذشته باشد. با این حال امسال ۴ تا ۵ برابر سال‌های گذشته واکسن آنفلوانزا وارد می‌شود./ایرنا

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200354
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه