میهن صنعت :

توسعه صادرات غيرنفتي يعني رشد پايدار اقتصاد و صنعت

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران: هر كس دلمشغولي براي اقتصاد ايران دارد بايد تمام تلاش هايش را براي توسعه صادرات غيرنفتي به كار بندد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني میهن صنعت به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل سازمان توسعه تجارت ايران حميد صافدل در نشست تخصصي اقتصاد مقاومتي و راهكارهاي توسعه صادرات غير نفتي كه نمايندگان عضو فراكسيون صادرات مجلس شوراي اسلامي، اعضاي اتاق بازرگاني و مسئولين و مقامات دولتي به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران گرد هم آمده بودند گفت: هر كس كه در كشور به دنبال توليد و اشتغال و به طبع آن رفاه، توسعه اقتصادي، امنيت اجتماعي و … بايد به دنبال صادرات و توسعه صادرات باشد.

وي با اشاره به ماهيت سازمان توسعه تجارت ايران گفت: سازمان هاي توسعه تجارت در كل دنيا ارتباط نزديك و گسترده با تجار و فعالان اقتصاد و بازرگاني را يكي از وظايف خود مي دانند و ما در اين سازمان تمام تلاش خود را براي كسب اين افتخار به كار بسته ايم.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادي خاطر نشان كرد: فراكسيون صادرات به عنوان پايگاهي قابل اتكا پتانسيل خوبي براي گرد هم آمدن دولت، مجلس و بخش خصوصي است.

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران رشد بودجه هاي حمايت و تشويق صادرات با ميزان رشد و توسعه صادرات غير نفتي كشوررا نامتناسب دانست و افزود: در طول دهه گذشته بيش از 11 هزار ميليارد ريال در قالب حمايت و مشوق هاي صادراتي از سوي دولت پرداخت شده است ولي با توجه به آنكه موضوعات اقتصادي و بازرگاني  نياز به تحقيقات، پژوهش، آموزش، برنامه ريزي هاي راهبردي كوتاه مدت و بلند مدت دارد تمام تلاش خود را براي فراهم نمودن منابع مالي متناسب با نيازها به كار بسته ايم و اميدواريم كه بخشهاي مختلف دولت و مجلس همكاري لازم در اين زمينه را انجام دهند.

صافدل با تاكيد بر بهره برداري از همه پتانسيل ها و توانمنديها در خصوص توسعه صادرات غير نفتي گفت: در سال هاي اخير هماهنگي خوبي بين دستگاه ديپلماسي خارجي كشور و دستگاههاي اقتصادي بوجود آمده است كه از آنها مي توان به نقش سفارت كشورمان در ونزوئلا در صادرات خدمات فني و مهندسي را ذكر كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادي افزود:در سال هاي اخير برنامه هاي خوبي براي توسعه صادرات كالاهاي با فناوري بالا، كالاهاي ارگانيك، توسعه زير ساختهاي صادراتي، تقويت تشكل ها، برند سازي و تقويت برند و …  در نظر گرفته  و اجرا شده است كهاميدواريم با كمك و ياري همه دستگاههاي ذيربط بتوانيم علي رغم همه محدوديتهايي كه ابر قدرتها به ناحق براي كشور عزيزمان اعمال كرده اند شاهد توسعه و رشد صادرات غير نفتي و حضور كالاهاي ايرانيدر بازارهاي هدف باشيم.

صافدل در خاتمه با تشكر از اعضاي هيات رييسه اتاق بازرگاني، صنايع و معادن ايران خواستار تداوم و استمرار اين نشست ها با حضور نمايندگان بخش خصوصي، دولتي و مجلس در دستگاه هاي متولي صادرات شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3481
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه