میهن صنعت :

توسعه مترو وBRT پايتخت از نان شب مردم هم مهمتر است

میهن صنعت : وحيد نوروزي گفت:بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيک، 75 درصد از سفرهاي شهر تهران بايد با حمل و نقل عمومي انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس وحيد نوروزی مشاور معاون شهردار تهران با بيان اينکه مديريت شهري به تنهايي نمي‌تواند مشکلات ترافيک شهر تهران را حل کند و در حقيقت 20 ارگان در ترافيک شهر تهران دخالت کرده و نقش ايفا مي کنند، اظهار داشت:بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافيک، 75 درصد از سفرهاي شهر تهران بايد با حمل و نقل عمومي انجام شود که اگر بتوانيم به اين درصد برسيم، کار بزرگي انجام داده‌ايم. 

اين کانديداي شوراي شهر تهران گفت: 82.5 درصد از پول اتوبوس و 50 درصد از هزينه مترو از طرف دولت پرداخت مي‌شود.

وي گفت: کمتر از 2000 دستگاه اتوبوس و ميني‌بوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد و اولويت اول نيز در شوراي چهارم اين است که تکليف اين خودروها را مشخص و آنها را از رده خارج کنند.
 ين کانديداي شوراي شهر تهران در گفتگويي با بيان اينکه عامل 50 درصد آلودگي صوتي کشور و  24 درصد آلودگي هوا  موتورسيکلت‌ها هستند، ازعدم شماره‌گذاري و بستن عوارض شناور به موتورسيکلت‌ها بر اساس ميزان آلايندگي و همچنين ايجاد محدوده طرح ترافيک براي موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري، خبر داد و افزود:هدف ما حذف تعرفه گمرکي و تمام عوارض از موتورسيکلت‌هاي برقي است.

نوروزي در ادامه اظهار داشت:300 هزار خودروي فرسوده در تهران وجود دارد،‌ افزود: طرح بستن عوارض سبز براي اين خودروها در شوراي شهر چهارم بايد در نظر گرفته شود.

وي افزود:خودروهاي فرسوده  آسيب‌هاي اجتماعي، اقتصادي، بهداشتي زيادي را به وجود مي‌آورند و دولت بايد در يک حرکت ضربتي دو ماهه تمام خودروهاي فرسوده را از سطح شهر جمع‌آوري کند.
اين نامزد شوراي شهر تهران اظهار داشت:آلودگي هوا سالانه جان 4500 نفر را مي گيرد که بايد اين موضوع را جدي گرفت و طرح بستن عوارض سبز براي خودروهاي فرسوده در شوراي شهر چهارم بايد در نظر گرفته شود.

نوروزي مي گويد فعاليتهاي محيط زيستي شوراي اسلامي شهر سوم را علي رغم اقدام مناسب در تشکيل کميته محيط زيست به عنوان زيرمجموعه کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در حد و قواره شهر تهران و شهروندان تهراني نمي بينم. به دليل نگاه خاص موجود در کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران عملا پيشنهادات مطرح شده در آن که بعدا به طرح تبديل شده و يا حتي در موارد نادري به لايحه تبديل شده عمدتا در حد پيشنهاد به دولت بوده و نگاه بومي و محلي به مشکلات محيط زيستي کلانشهر تهران در اين مقوله کمتر مشاهده مي گردد.آنچه که مي بينيم عمدتا نگاه ملي و نه منطقه اي و محلي است که متاسفانه به دليل اختلافات موجود سياسي هيچ گاه ازحد توصيه به دولت فراتر نمي رود.

با اشاره به اينکه بايد به سمت فراکسيون محيط زيست برويم، خاطرنشان کرد: هر طرح و لايحه‌اي که وارد شوراي شهر مي‌شود اگر بر مبناي اصول زيست محيطي باشد، اعضاي فراکسيون قاعدتا بايد 1+15 نفر باشد اجازه ورودش به شورا را مي‌دهند.

به گزارش آریا نوروزي در پايان گفت:نبايد نگران حضور هنرمندان و چهره‌هاي معروف در شوراهاي شهر باشيم و من معتقدم وجود اين افراد در کنار نيروهاي متخصص در بحش شهرسازي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18205
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه