میهن صنعت گزارش می دهد:

توشیبا به دنبال تسخیر بازار باتری خودروهای الکتریکی

اگرچه، تسلا و شورلت از عرضه خودروهای الکتریکی خبر دادند که توانایی طی کردن مسیر همانند خودروهای بنزینی و گازوئیلی دارد، اما موضوع زمان شارژکردن مجدد این سری خودروها قابل بحث است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت تسلا مدعی است، باتری خودروهای این برند توانایی شارژ شدن به میزان 80 در صد را در مدت زمان 30 دقیقه دارند.

در حال حاضر، شرکت توشییا از ساخت یک باتری لیتیوم –یون جدید با قابلیت شارژشدن در کم ترین زمان ممکن خبر داد. به گفته ی شرکت توشیبا، بخش آند باتری های که در خودروهای تسلا و شورلت استفاده می شود، سلولی است ودر طول پرشدن و خالی شدن شارژ، یون ها میان آند و کاتد در حال حرکت هستند.

این انتقال یون منجر به به آزاد و یا مصرف شدن انرژی در باتری ها شده و در صورت سرعت بخشیدن به این فرایند، باتری صدمه خواهد دید.در واقع، تسلا از روش مذکور و به وسیله ی شارژرهای اولترافست خود برای شارژ کردن باتری ها بهره می برد و شارژرهای این برند در ابتدا، بدون  توجه به میزان شارژ، انرژی ار به شکلی سریع به باتری وارد می کنند.

شرکت توشیبا در راستای کاهش زمان شارژکردن از اجرای راه حلی خبر داده که به کمک آن می توان یک پک باتری 32 kWh در مدت زمان 6 دقیقه شارژ کرد و محدوده آن را به 200 مایل رساند.

تاکنون، شرکت توشیبا جزییات این طرح را منتشر نکرده کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=136877
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه