میهن صنعت :

توقف تولید بیش از ۴۰ مدل خودروی فولکس واگن

میهن صنعت : گروه خودروسازی فولکس واگن در راستای استراتژی جدیدش، تولید بیش از ۴۰ مدل را در سال‌های آینده متوقف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فولکس واگن که پس از افشای رسوایی آلایندگی سرگرم سازماندهی تشکیلات خود است، هفته گذشته اعلام کرده بود میلیاردها یورو در خودروهای برقی و فناوری‌های خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا ظرف یک دهه آینده به پیشرو جهانی در حمل‌و‌نقل سبز تبدیل شود.

 

روزنامه هندلزبلات آلمان به نقل از منابع آگاه در فولکس واگن نوشت: بهسازی فعالیت‌های فولکس‌واگن شامل قطع تولید بیش از ۴۰ مدل است. فولکس واگن در حال حاضر حدود ۳۴۰ مدل در مجموعه خود تولید می‌کند که شامل برندهایی مانند آئودی، اسکودا و سیت است.

سخنگوی فولکس واگن اعلام کرده درباره شمار مدل‌هایی که قرار است دیگر تولید نشوند هنوز تصمیمی گرفته نشده است. ماتیاس مولر، مدیرعامل فولکس واگن پنجشنبه گذشته اعلام کرد این شرکت قصد دارد بیش از ۳۰ مدل خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵ تولید کند و فروش سالانه 2 تا 3میلیون دستگاه خودروی برقی را هدف‌گذاری کرده است. این شرکت برای حمایت از این طرح بلندپروازانه، قصد دارد تخصص داخلی در زمینه فناوری باتری را بهبود بخشد زیرا بهبود ظرفیت شارژ باتری خودروی برقی موضوع مهمی برای متقاعد کردن مردم برای خرید خودروهای برقی است.

فولکس واگن همچنین قصد دارد سودآوری را افزایش داده و هزینه‌ها را کنترل کند. این مسئله به‌ویژه در برند فولکس واگن اعمال خواهد شد که چندان پول‌ساز نبوده است درحالی‌که عمده سود این شرکت در سه ماهه اول مربوط به برندهای لوکس آئودی و پورشه بوده که حاشیه سود بالاتری داشته‌اند. مدیرعامل فولکس واگن اظهار کرد که این شرکت قصد دارد حاشیه سود برای کل گروه را از 6 درصد کنونی به 7 تا 8 درصد تا سال ۲۰۲۵ افزایش دهد./فرصت امروز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=86037
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه