«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

توقف فعالیت کارخانه برزیل تویوتا تا 22 جون

شرکت خودروسازی تویوتا از توقف فعالیت کارخانه خود در بزریل تا 22 جون به دلیل شیوع کرونا و عدم تقاضا برای خرید خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی تویوتا از توقف فعالیت کارخانه خود در بزریل تا 22 جون به دلیل شیوع کرونا و عدم تقاضا برای خرید خودرو خبر داد. پیش از این نیز شرکت جنرال موتورز کارخانه خود در این کشور تعطیل کرده بود و به نظر می رسد که همانند تویوتا، فعالیت خود را بعد از ماه جون آغاز کند.

اکثر شرکت های خودروسازی کارخانه های خود در برزیل (بزرگترین تولید کننده خودرو در آمریکای جنوبی) را به دلیل بحران کرونا تعطیل کرده اند. تولید کننده های کلیدی این کشور نظیر فیات کرایسلر و فولکس واگن تاکنون زمان از سرگیری فعالیت کارخانه و بازگشت به کار کارکنان را اعلام نکرده اند.

صنعت خودروسازی بدترین روزهای خود را سپری می کند و شیوع کووید-19 به شدت بر این بازار تاثیر گذاشته است و جبران آسیب های ناشی از این بیماری بسیار سخت به نظر می رسد. تعطیلی کارخانه های خودروسازی، بی کاری کارگران و عدم تقاضا برای خرید خودرو بخشی از چالش های این صنعت تلقی می شود.

براساس گزارش منتشر شده، پیش بینی می شود که فروش خودروهای فورد و جنرال موتورز در نیمه دوم سال جاری کاهش 20 درصدی را تجربه کند. این دو شرکت در سال 2019 نیز تجربه خوبی در بازار بزرگ چین نداشتند و به ترتیب افت 26 و 15 درصدی را ثبت کردند که با وجود شیوع این بیماری و افزایش شمار مبتلایان، عملکرد این دوشرکت در سال 2020 همانند سال گذشته چندان جالب نخواهد بود.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا طی روزهای گذشته عنوان کرده بود که در تلاش برای حفظ مشاغل در سراسر جهان بوده و همچنین به دنبال روش هایی برای عبور از بحران شیوع ویروس کرونا است. تویودا طی کنفرانس ویدیویی خود اعلام کرده بود که بزرگترین تهدید صنعت خودروسازی در این شرایط مربوط به از دست دادن نیرو و مهندسان زبده می شود و وی بر لزوم توجه خودروسازان و به کارگیری روش هایی برای جلوگیری از نابود شدن بسیاری از مشاغل تاکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193943
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه