«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

توقف پروژه مشترک ب ام و و مرسدس بنز به دنبال رشد کند اقتصادی

دو خودروساز آلمانی ب ام و و مرسدس بنز طی یک همکاری مشترک قرار بود که بر روی توسعه سیستم خودران سطح 4 کار کنند که در روز گذشته با یک توافق متقابل و دوستانه از توقف این پروژه خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دو خودروساز آلمانی ب ام و و مرسدس بنز طی یک همکاری مشترک قرار بود که بر روی توسعه سیستم خودران سطح 4 کار کنند که در روز گذشته با یک توافق متقابل و دوستانه از توقف این پروژه خبر دادند.قرار بود که این پروژه تا سال 2024 به نتیجه برسد ودر دسترس مشتریان قرار بگیرد اما دو شرکت تصمیمم به توقف این برنامه و ادامه راه خود گرفتند.

 ب ام و و مرسدس بنز تاکید کردند که این تصمیم با رضایت دو شرکت و یک توافق متقابل بوده و احتمال از سرگیری این پروژه وجود دارد. 1200 نیرو از هر دو شرکت بر روی پروژه توسعه سیستم خودران سطح 4 فعالیت می کردند. در بیانیه هر دو شرکت آمده است که با توجه به شرایط اقتصادی پیش آمده، زمان مناسبی برای کار کردن بر روی این پروژه نیست.

رشد کند اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا منجر شده تا بسیاری از شرکت ها در حوزه های توسعه تجدیدنظر کنند و در حالی که برخی از شرکت ها به دلایل دیگر پروژه توسعه سیستم های خودران را متوقف کردند. پیش از این شرکت آئودی اعلام کرده بود که به دلیل دشواری فناوری و قوانین سیستم های خودران فعلا از عرضه سیستم خودران سطح 3 بر روی مدل A8 صرف نظر کرده است.

خودروهای مجهز به سیستم رانندگی خودکار سطح 4 می توانند به صورت خودکار حرکت کند و نیازی به پایش راننده و یا آماده شدن برای در دست گرفتن کنترل آن نیست. این سیستم بالاترین سطح اتوماسیون یعنی سطح ۵ رانندگی خودکار را ارائه نمی‌کند و به نظر ی رسد که زمانی برای تجهیز خودروها به سطح 5 لازم است.

یکی از اعضای هیئت مدیره ب ام و در این خصوص گفت: ب ام و به توان محاسباتی و سنسورهای بسیار قدرتمند دسترسی دارد که می تواند به نیاز اکثر مشتریان پاسخ دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197039
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه