میهن صنعت :

توليد خودروهای «خود-ران» مجهز به دوربين و رادار تشخيص فاصله در ژاپن

میهن صنعت : در ژاپن خودروهای «خود-ران» تولید شده است که با استفاده از دوربین و رادار تشخیص فاصله به کاهش تصادفات جاده ای کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با سوار شدن به یکی از این خودروها که ساخت شرکت های خودروسازی تویوتا، هوندا و نیسان هستند از نزدیک با نحوه رانندگی در این خودروهای «خود-ران» آشنا شد.

این خودرو برای جلوگیری از تصادفات جاده ای و امن تر کردن جاده ها طراحی شده است.

خودروهای پیشرفته ساخت شرکت های تویوتا، هوندا و نیسان روز شنبه به دفتر نخست وزیر ژاپن آورده شدند. سازندگان این خودروها به شینزو آبه درباره دوربین ها و سامانه های رادار نصب شده در این خودروها توضیح دادند. این تجهیزات برای حفظ فاصله امن خودرو به خودروهای دیگر طراحی و نصب شده اند.

سامانه های رانندگی کاملا خودکار این خودروها این امکان را فراهم ساخته اند که خودروها به صورت خودکار بر سرعت خود بیفزایند ، ترمز بگیرند و حتی پارک کنند. در این خودروها پیچیدن به سمت های مختلف ، پرهیز از موانع و رفتن از یک لاین به لاین دیگر با امنیت انجام می گیرد.

مقامات وزارت اقتصاد ، تجارت و صنعت گفتند این نخستین بار است که چنین خودروهایی در جاده های عمومی در ژاپن به حرکت درآمده اند.

شینزو آبه پس از سوار شدن به یکی از این خودروها گفت :«من تحت تاثیر فناوری پیشرفته خودروسازی در ژاپن قرار گرفته ام. این خودروهای خودکار هنگام پیچیدن و جابجایی در خطوط بسیار نرم حرکت می کنند که این کار از لحاظ فنی بسیار دشوار است.»

نخست وزیر ژاپن گفت مایل است این کشور پیشتاز نوآوری های فنی در جهان باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30214
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه