«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تولید ربات خودکار با قابلیت ضدعفونی کردن محیط های شلوغ

محققان MIT راه حل جدیدی برای ضدعفونی کردن فضاهای پررفت و آمد و مشترک پیدا کرده و قصد دارند تا با تولید ربات های مجهز به لامپ UVC از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محققان MIT راه حل جدیدی برای ضدعفونی کردن فضاهای پررفت و آمد و مشترک پیدا کرده  و قصد دارند تا با تولید ربات های مجهز به لامپ UVC از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند.

اشعه UVC از قابلیت ضدعفونی کردن محیط برخوردار بوده اما تماس مستقیم آن با انسان خطرناک است و به همین دلیل، بخش کامیپوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی MIT با Ava Robotics یک تیم تشکیل داده اند و به دنبال معرفی رباتی هستند که حرکت کرده و به صورت خودکار فضا را ضدعفونی می کند.

محققان MIT یک لامپ یو وی سی سفارشی طراحی کرده اند که به ربات متحرک Ava Robotics اضافه شده و برای نخستین بار در بانک غذا بوستون آزمایش شده است. این ربات در میان انبار GBFB با سرعت 0.22 مایل بر ساعت حرکت کرده و قادر به ضدعفونی 4000 فوت مربع (تمام انبار) به مدت نیم ساعت است. این ربات می تواند تا 90 درصد محیط را عاری از ویروس کرونا کند و کارکنان با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهند.

محققان براین باورند که این ربات برای استفاده در رستوران ها، بانک، مدارس و کارخانه ها ایده آل بوده و محیط را کاملا ضدعفونی کرده و انواع میکروب ها را از بین می برد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این نسخه نقشه برداری از یک فضای مشخص است که براساس آن می تواند به راحتی از موانع عبور کند.

اشعه یو وی سی برای استریلیزه کردن اتاق و تخت های  بیمارستان نیز کاربرد داشته و MTA در حال آزمایش جعبه های یو وی برای اتوبوس و مترو است. مدیر این پروژه با اشاره به احساس رضایتمندی از تولید این ربات در شرایط کرونایی، عنوان کرد: ما به دنبال توسعه این ربات و فناوری های آن برای استفاده در فضاهایی نظیر مدارس، هواپیما ها و  خوابگاه ها هستیم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197293
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه