میهن صنعت:

تولید سه محصول جدید ایران خودرو دیزل آغاز شد/ تولید 4 خودرو در سال آینده

میهن صنعت: مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل با اشاره به آغاز تولید سه محصول جدید این شرکت، از برنامه‌ریزی برای تولید 4 محصول جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مهدی یونسیان در مراسم افتتاح خط تولید 3 محصول جدید ایران خودرو دیزل با تشریح جزئیات این سه محصول، اظهار داشت: کامیون آریا که یک محصول باری و کمپرسی با توان 240 اسب بخار است با استاندارد یورو 2 و 70 درصد ساخت داخل توسط ایران خودرو دیزل به مرحله تولید رسیده است.

 

وی افزود: یکی دیگر از محصولات جدید ایران خودرو دیزل، کشنده A7 است که دارای استاندارد یورو 3، موتور 420 اسب بخار، کروز کنترل، محدود کننده سرعت و ترمز ضد قفل است.

 

یونسیان ادامه داد: پیکاپ دو کابین دیزلی نیز یکی دیگر از محصولات جدید ایران خودرو دیزل است که با استاندارد یورو 4 تولید می‌شود.

 

مدیر عامل ایران خودرو دیزل در مورد قیمت این خودروها نیز گفت: پیکاپ با قیمت 89 میلیون تومان عرضه خواهد شد، قیمت آریا بین 195 تا 230 میلیون تومان و قیمت کشنده A7 نیز 230 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

وی توضیح داد: ظرفیت تولید کشنده A7 روزانه 30 دستگاه پیش‌بینی شده که تولید این خودرو در طول یک سال به هزار دستگاه خواهد رسید و ثبت‌نام برای عرضه آن طی روزهای آینده آغاز می‌شود.

یونسیان ادامه داد: کامیون آریا نیز با 70 درصد ساخت داخل و ظرفیت تولید هزار دستگاه در سال به تولید رسیده است.

به گفته وی، پیکاپ دو کابین و کشنده A7 با 14 درصد ساخت داخل عرضه خواهند شد.

به گفته وی، کشنده A7 با همکاری چینی‌ها و کامیون آریا توسط کارشناسان ایرانی به تولید رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت بنز از سال 89 و شرکت هیوندایی از سال 91 تحریم‌ها را علیه ایران عملیاتی کردند که امیدواریم با ایجاد شرایط جدید سیاسی بتوانیم دوباره تولید با این شرکت‌ها را از سر بگیریم.

یونسیان توضیح داد: در سال آینده 4 محصول جدید شامل ون، کشنده فوتون، کامیونت و مینی‌بوس جدید و همچنین اتوبوس مفصلی توسط ایران خودرو دیزل تولید خواهد شد.

به گزارش فارس، یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو نیز در این مراسم حضور داشت ولی سخنرانی نکرد و علاوه بر این، از حضور در جمع خبرنگاران و پاسخگویی به سوالات آنها نیز خودداری کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35610
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه