تولید فولاد كشور به 30 میلیون تن در سال می رسد

دبیر انجمن تولیدكنندگان فولاد كشور با بیان اینكه حدود20 طرح تولید فولاد در دست اجراست، گفت: با اتمام این طرحها میزان تولید فولاد كشور تا چهار سال آینده به 30 میلیون تن در سال می رسد.


به گزارش ميهن صنعت ‘رسول خلیف سلطانی’ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرحهای متنوع فولاد تا سال 1404 تولید فولاد كشور به 45 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

وی تعداد طرحهای فولادی فعال كشور را بیش از 90 طرح عنوان كرد و اظهار داشت: بین 50 تا 60 هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول فعالیت اند و سالانه نزدیك به 16هزار تن فولاد تولید می كنند.

خلیف سلطانی در ادامه، نبود توازن در زنجیره تولید فولاد را از عمده مشكلات این صنعت عنوان كرد و گفت: از استخراج سنگ آهن تا تولید مقاطع فولادی، حدود هشت حلقه تولیدی وجود دارد كه برخی حلقه ها نسبت به برخی دیگر از نظر زمان فعالیت و تولید عقب تر و بدلیل نبود توازن، تولید فولاد نسبت به ظرفیت این واحدها كمتر است.

دبیر انجمن تولیدكنندگان فولاد كشور در زمینه صادرات فولاد به دیگر كشورها نیز اظهار داشت: با اجرا و بهره برداری از طرحهای تولید فولاد طی سال های آینده می توان بخش زیادی از تولیدات كشور را به دیگر كشورها صادر كرد.

وی بیان داشت: تولیدات مجتمع فولاد در خوزستان و فولاد مباركه بدلیل كیفیت مطلوب، در خارج متقاضی دارد و بخشی از تولیدات این دو كارخانه به اروپا صادر می شود.

خلیف سلطانی، اجرای طرح مقاطع فولادی صبا فولاد چهارمحال و بختیاری را گامی بلند در راستای تولید فولاد ضد زنگ و با كیفیت در خاورمیانه عنوان كرد.

به گزارش ایرنا، خلیف سلطانی به منظور بازدید از طرحهای صنعتی چهارمحال و بختیاری به شهركرد سفر كرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1661
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه