میهن صنعت:

تولید محلول ایرانی برای شستشوی خودرو بدون آب/ خداحافظی با کارواش

میهن صنعت: فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با اجرایی کردن یک ایده و توجه به کمبود آب در کشور، محلولی جهت شستشوی خودرو بدون نیاز به آب تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر علینقی مشایخی استاد دانشگاه صنعتی شریف در گفتگویی افزود: این محلول قابلیت شستشوی خودرو بدون آب را دارد.

وی عنوان کرد: در سال 1388 با ایده گرفتن از یک محلول امریکایی ، محلول شستشوی خودرو بدون نیاز به آب ایده پردازی شد و برای اولین بار در ایران  این محصول به تولید انبوه رسید.

مشایخی با بیان اینکه استفاده از این محلول موجب صرفه جویی در مصرف آب و زمان می شود گفت: با یک بطری حاوی محلول تمیز کننده خودرو، سه تا چهار بار در عرض 10 تا 15 دقیقه خودرو تمییز می شود و به نوعی می توان گفت این محلول دوستدار محیط زیست است.

وی از مزایای محلول شستشوی بدون آب برای خودرو ها گفت:در فرمولاسیون این محلول واکس گیاهی وجود دارد که خاصیت براق کنندگی را بر روی خودرو می گذارد و به دلیل آنکه لایه محافظ در فرمولاسیون محصول وجود دارد مانع از آلودگی مجدد خودرو می شود.

به نقل از مهر استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: یک بطری از این محصول با توجه به قابلیت 4 بار تمییز کردن خودرو از میزان صرفه جویی بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=50091
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه