مدیرعامل تیوان در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

تولید موتور ملی سه سیلندر یورو 6 یک طرح کلان ملی است

بکارگیری این موتور جدید سه سیلندر کم مصرف، صرفه جویی 6 میلیارد دلاری در سال معادل 1.2 برابر قرارداد توتال برای فاز 11 پارس جنوبی را به دنبال خواهد داشت و این در شرایطی است که سالیانه معادل 200 میلیون بشکه بنزین و سی ان جی در کشور مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان در مراسم رونمایی از موتور ملی سه سیلندر یورو 6 با اشاره به روند افزایشی مصرف سوخت خودروهای سواری در کشور بیان داشت: بکارگیری این موتور جدید سه سیلندر کم مصرف، صرفه جویی 6 میلیارد دلاری در سال معادل 1.2  برابر قرارداد توتال برای فاز 11 پارس جنوبی را به دنبال خواهد داشت و این در شرایطی است که سالیانه معادل 200 میلیون بشکه بنزین و سی ان جی در کشور مصرف می شود.

مجتبی میرسهیل  در ادامه گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» افزود : این طرح یک طرح کلان ملی و کم مصرف ترین موتور ساخت داخل است. مصرف سوخت 4.5 تا 5 لیتر در 100 کیلومتر، موتور پرقدرت و استاندارد یورو 6 از ویژگی های منحصر به فرد این موتور می باشد.


میرسهیل بیان داشت :  وزارت صنایع و معادن،معاونت علم و فناوری، وزارت نفت و معاون اول و در بحث انتقال فناروی دانشگاه تهران در اجرای این طرح همکاری می کنند.


مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان با اشاره به این موضوع که تامین مالی صورت گرفته تا این مرحله کار توسط بخش خصوصی انجام شده، بیان داشت: شورای اقتصاد به منظور حمایت در بحث کاهش مصرف سوخت مصوبه ای را در سال گذشته به تایید رساند اما این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است. به همین دلیل تامین منابع مالی با چالش مواجه شده و برای تامین هزینه های ارزی توسط  صندوق توسعه ملی، نیازمند اجرایی شدن این مصوبه است.

میرسهیل خاطرنشان کرد:  موتور طراحی شده قادر به افزایش سیلندر به 4 و یا 6 را خواهد داشت اما با توجه به توان موتور 120 اسب بخار که بیشترین توان موجود در بین خودروهای داخلی می باشد نیازی ندارد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی تیوان در پایان بیان داشت: قطعات توربو و حساس این موتور از طریق کشورهای اروپایی تامین خواهد شد اما امیدواریم که بتوانیم به کمک قطعه سازان داخلی تمامی قطعات را بومی سازی کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=127765
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه