میهن صنعت :

تولید نفت اوپک به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر رسید

میهن صنعت : تازه‌ترین بررسی رویترز نشان می‌دهد میزان تولید نفت اوپک طی ماه دسامبر به پایین‌ترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از رویترز، کاهش صادرات نفت ایران به علت تحریمها تاثیر زیادی بر کاهش تولید نفت اوپک در ماه دسامبر داشته است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر این، کاهش تولید نفت عربستان و عراق نیز موجب افت تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت شده است.

 تحقیق رویترز نشان می دهد میزان تولید نفت اوپک طی ماه دسامبر به کمتر از 30.62 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه نوامبر 2012 میلادی به بیش از 30.71 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

این گزارش افزود تولید نفت اوپک نسبت به ماه آوریل بیش از 1.13 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است. این رقم در ماه آوریل به اوج خود یعنی 31.75 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

اعمال تحریمهای جدید اتحادیه اروپا بر ضد ایران موجب شد تا عربستان میزان تولید نفت خود را در ماه آوریل به شدت افزایش دهد تا قیمت نفت را از 128 دلار در هر بشکه کاهش دهد.

بر این اساس، عربستان میزان تولید نفت خود را دو ماه پایانی 2012 میلادی به علت افت تقاضای انرژی کاهش داده است تا اوپک بتواند به سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز خود نزدیک شود.

در حالی که عربستان قیمت 100 دلار برای هر بشکه نفت را ترجیح می دهد، با توجه به افت تقاضای نفت در اوایل سال 2013 میلادی، اوپک در آخرین نشست خود در ماه دسامبر تصمیم گرفت سقف تولید را بدون تغییر نگه دارد.

به اعتقاد کارشناسان انرژی عربستان هنوز بیشترین قدرت را برای تغییر سقف تولید اوپک در اختیار دارد.

اکثر کشورهای عضو اوپک هم اکنون نزدیک به حداکثر ظرفیت خود نفت تولید می‌کنند.

میزان تولید نفت اوپک در ماه دسامبر به پایین ترین حد خود از نوامبر 2011 رسیده است. تولید نفت این سازمان در ماه نوامبر به 30.62 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

بیشترین کاهش تولید نفت در بین اعضای اوپک در ماه دسامبر مربوط به عراق بود که به دلیل بروز مشکلات فنی و سیاسی این کشور، ایجاد شد.

تولید نفت عراق در این مدت به کمتر از 3.05 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در ماه نوامبر به بیش از 3.20 میلیون بشکه در روز رسیده بود.

کاهش صادرات نفت از بنادر جنوبی و ادامه اختلافات دولت مرکزی عراق با منطقه کردستان بر سر صادرات نفت تاثیر زیادی بر افت تولید نفت این کشور داشته است.

بر این اساس، صادرات نفت ایران نیز طی ماه گذشته با 60 هزار بشکه کاهش به کمتر از 1.05 میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت ایران در این مدت به 2.65 میلیون بشکه در روز رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8865
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه