میهن صنعت :

توینگوی جدید: موتور در صندوق عقب/ عکس

میهن صنعت : زمانی فقط در بعضی از خودروها مثل فولکس بیتل (قورباغه ای) و فیات سینکوسنتو موتور خودرو در عقب جاسازی می شد و به نظر می رسد که این موضوع به تاریخ پیوسته باشد اما...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو هم سابقه ساخت خودروهایی با جاسازی موتور در عقب خودرو دارد. مثال آن خودروی رنو5 توربو و کلیو RS V6 است. در زمان طراحی، رنو قصد داشت هاچ بک جذابی عرضه کند که عملکرد (شتاب، قدرت و سرعت) بالایی داشته باشد. اما ظاهراً این روزها رنو به این نتیجه رسیده که این نوع فناوری را به بعضی از خودروهای دیگر خود هم تعمیم دهد و مثال آن هم توینگوی جدید است.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/921129rear.jpg

توینگوی جدید رنو به طور موازی و همزمان با نسل سوم از خودروی اسمارت مرسدس بنز تکوین یافته و نسل سوم توینگو هم سرنخ هایی از دو خودروی مفهومی [در حد طراحی] تویین زی و تویین ران  دارد. هرچند که رنو تا به حال اعلام نکرده موتور توینگوی جدید از چه نوعی است اما تا به این جای کار روشن شده است که قرار است این موتور در عقب خودرو جاسازی شود. با این کار توینگوی جدید چالاک تر و جادارتر می شود و رانندگی با آن لذت بیشتری ایجاد می کند.

توینگوی جدید که موتور آن در عقب خودرو است در نمایشگاه ژنو ماه آینده رونمایی می شود. چهار رنگ رسمی هم برای آن در نظر گرفته شده است. شاید آن زمان رنو جزئیات بیشتری را منتشر کند والا باید تا نمایشگاه صبر کرد تا همه ویژگی های ظاهری و فنی آن مشخص شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42225
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه