میهن صنعت :

تویوتا با موتور ب ام و در اروپا

میهن صنعت :‌ خودروی ورسوی Verso تویوتا مجهز به قوای محرکه ب ام و، در اروپا عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت خودروسازی ب ام و آلمان یک سری موتورهایی عرضه کرده که فشار دادن پدال گاز را بسیار دلچسب و دوست داشتنی کرده است.

اما معنی آن این نیست که فقط خودروهای ب ام و از این نوع قوای محرکه بهره ببرند. در حال حاضر قلب تپنده ب ام و در خودروهایی مثل رولز رویس، مینی، یک تعداد کمی پژو و سیتروئن هم می تپد. وایسمن و حتی مک لارن هم از قوای محرکه ب ام و بهره می جویند.

اکنون خودروی تویوتا هم به جمع خودروسازانی پیوسته که از قلب پیوندی ب ام و استفاده می کنند. تویوتای ورسو که نوعی ون، روی پلتفرم کرولا است و در ترکیه مونتاژ می شود، در اروپا به فروش می رسد. به بیان دیگر ورسو اولین خودرو از شراکت رسمی بین تویوتا و ب ام و است.
موتور 1.6 لیتری توربودیزل ب ام و 111 اسب بخار توان دارد که در خودروی ورسو به کار رفته است.

البته موتور دیزلی دو لیتری هم جزو گزینه های قابل انتخاب مشتری هست که توانش 122 اسب بخار است. قرار است گزینه های بنزینی 1.6 لیتری با 160 اسب بخار و 1.8 لیتری با 180 اسب بخار هم به گزینه های قابل انتخاب مشتری تبدیل شود. این جا پایان این شراکت نیست بلکه آغاز است و شرکت تویوتا با همکاری ب ام و قصد عرضه خودروهای هیدروژنی (پیل سوختی) را هم در برنامه خود دارد.

از برنامه های آتی این دو شرکت با هم پلتفرم مشترک برای یک خودروی اسپورت و برنامه تحقیقاتی برای ساخت بدنه های سبک و همچنین تحقیقات برای نسل جدید باتری های لیتیوم-ایر هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33494
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه