«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تویوتا ولتا کانسپت فوق‌العاده

یکی از کانسپت‌هایی که متاسفانه به تولید انبوه نرسید، تویوتا الساندرو ولتا بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یکی از کانسپت‌هایی که متاسفانه به تولید انبوه نرسید، تویوتا الساندرو ولتا بود. این خودرو با چهره‌ و تکنولوژی فراتر از زمان خود در سال 2004 رونمایی شد و جز اولین خودرو‌های اسپرت هایبرید محسوب می‌شود.

این خودرو داری یک صندلی سه نفره بود و درب‌های آن نیز به صورت پروانه‌ای باز می‌شد که در آن زمان فوق‌العاده محسوب می‌شد. طراحی این خودرو توسط ایتالدیزاین و جیوجیارو انجام شد و نام آن نیز از روی دانشمند ایتالیایی الساندرو جوزپ آنتونیو آناستازیو ولتا برداشته شده است. با وجود اگزوز‌های 4 گانه در گوشه رکاب و یک صندلی سه نفره و ظاهری اسپرت شما نمی‌توانستید قبول کنید این یک تویوتا است.

پیشرانه هایبرید این خودرو ترکیبی از یک پیشرانه بنزینی 6 سیلندر 3.3 لیتری 268 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی بود که در مجموع 406 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. این پیشرانه بعد از این خودرو بر روی لکسوس RX400 h نیز استفاده شد.

پیشرانه بنزینی این خودرو در عقب بود و موتور‌های الکتریکی خودرو بر روی هر اکسل قرار دارد که این خودرو را به یک خودرو اسپرت چهار چرخ متحرک تبدیل می‌کند. ولتا با داشتن صندلی منحصر به فرد و زیر بندی کاملا صاف و داشتن یک سیستم پیچیده که باعث می‌شد هر یک از سه سرنشین به توانند به عنوان راننده کنترل خودرو را به دست بگیرند، نه تنها از زمان خودش بلکه از زمان حال نیز جلوتر است.

این سیستم که به لطف fly-by-wire در دسترس بود، امکان این را به سرنشینان می‌داد که فرمان و پدال را به سمت چپ و راست حرکت دهند. سیستم تعلیق این خودرو در هر دو اکسل از نوع پوش‌راد بود که یک پک باتری 70 کیلوگرمی بر روی آن قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=181504
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه