میهن صنعت :

تکمیل فرودگاه امام نیازمند 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

میهن صنعت : مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: برای تکمیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به 3000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمود رسولی نژاد در مراسم اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: این فرودگاه تا رسیدن به نقطه مورد نظر فاصله زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) منحصر به فرد است، افزود: در این فرودگاه دو باند وجود دارد که در شرایط خاص هر دوباند قابل فرود و بهره‌برداری است البته فاصله باندها استاندارد لازم را ندارد اما چون به گونه‌ای طراحی شده که فازهای دو و سه در زمان‌های بعدی افتتاح شوند، فاز اول در حال حاضر پاسخگو نیست.

 

رسولی‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز در فاز اول پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد، گفت: این پروژه‌ها هنوز به بهره برداری نرسیده است.

 

به گفته وی سرمایه‌گذار برای ساخت پروژه ترمینال زیارتی حضور دارد اما باید فاز اول که شامل ساختمان‌های اداری و بخش‌های مرتبط با پلیس و قوه قضائیه است به زودی تکمیل شود تا ساخت فاز دو را آغاز کنیم.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) باید تا سال 1404 به عنوان هاب منطقه فعالیت کند، اظهار کرد: اعطای گواهینامه به مفهوم ایجاد شرایط لازم برای فرودگاه است که شاید مردم عادی کمتر به آن توجه کنند زیرا مردم با تسهیلات ترمینالی آَشنایی بیشتری دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19993
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه