«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تکمیل نیم فصل شگفت‌انگیز

گرندپری مجارستان در حالی آغاز شد که مکس ورشتپن راننده تیم ردبول توانسته بود در دور تعیین خط اولین پول پوزیشن خود را به دست بیاورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گرندپری مجارستان در حالی آغاز شد که مکس ورشتپن راننده تیم ردبول توانسته بود در دور تعیین خط اولین پول پوزیشن خود را به دست بیاورد. رده‌های بعدی نیز در اختیار والتری بوتاس، لوئیس همیلتون، چارلز لکلرک، سباستین فتل و پیر گسلی قرار داشت. استارت مسابقه با پیشتازی مکس ورشتاپن همراه بود و پشت سر او راننده‌های مرسدس با یکدیگر بر سر تصاحب جایگاه دومی در حال جدل بودند که همیلتون به بال جلوی بوتاس آسیب وارد کرد و در ادامه چالز لکلرک نیز با تایر و بال جلو بوتاس برخورد کرد.

بوتاس برای تعویض بال جلو تایر‌هایش به پیت استاپ می‌رود و همین امر باعث می‌شود رده زیادی از دست بدهد. در ادامه مسابقه و در دور 18 دو راننده تورو روسو یعنی دنیل کویات و آلکس آلبون بر سر نگه‌داشتن و تصاحب رده 12 نمایش زیبایی را از خود نشان دادند که در ادامه دنیل کویات با فشار بر آلبون توانست جایگاه 12 را از آن خود کند. از دور 38 لوئیس همیلتون پشت سر مکس ورشتپن قرار داشت و فشار‌های سنگینی را به این راننده جوان وارد می‌کرد.

همیلتون هر نوع شیوه‌ای را برای رد شدن از این راننده هلندی امتحان کرد و بار‌ها شانه به شانه مکس رانندگی کرد اما دفاع خوب مکس ورشتاپن مانع از رد شدن این راننده با تجربه بود. در یکی از این نبرد‌ها در دور 39 همیلتون در حالی که می‌توانست کامل از ورشتپن رد بشود از پیست خارج شد و دوباره به پیست برگشت. مرسدس در دور 49 همیلتون را به پیت فراخواند و لاستیک‌های هارد این راننده را با لاستیک‌های مدیوم جایگزین کرد تا دور‌های باقی مانده را با چسبندگی و سرعت بیشتری ادامه دهد.

دور 62 به همیلتون اعلام شد که هرچه در توان دارد رو کند و جایگاه ورشتپن را از آن خود کند. دور‌های پایانی مکس ورشتپن از تایر‌های مستهلک هاردی که در اختیار داشت ناراضی بود و این موضوع را با تیم در میان گذاشت که طبیعتا در آن زمان کاری از دست تیم بر نمی‌آمد. دور 67 و در مسیر مستقیم بالاخره همیلتون توانست از ورشتپن سبقت بگیرد و جایگاه آن را تصرف کند. استراتژی خوب مرسدس و رانندگی بی نقص همیلتون یک پیروزی دیگر را برای مرسدس به ارمغان آورد.

ردبول تنها برای بدست آوردن یک امتیاز سریع ترین دور مسابقه لاستیک‌های ورشتپن را تعویض می‌کند و در نهایت این اتفاق نیز میسر می‌شود. تنها حرکت جذاب فراری‌ها در دور 68 بود که سباستین فتل با یک حرکت زیبا اما خطرناک از هم تیمی خود سبقت گرفت و سکو سوم را مال خود کرد. با این تفاسیر مرسدس قهرمان نیم فصل فرمولا وان شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182366
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه