میهن صنعت :

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف

میهن صنعت : چه کسی می توان جای طراحی را بگیرد که در آلمان به دنیا آمده و در میلان ایتالیا درس خوانده.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آخرین خبر در بین جامعه  طراحان خودرو بین المللی خبر خداحافظی «ولفگانگ اِگِر» از ایتال دیزاین بود. اما این که این طراحی نامی و شهیر سر از کجا در خواهد آورد و این که چه کسی در جای این بزرگ تکیه خواهد زد هنوز به شکل سؤال باقی است و پاسخی برای آن شکل نگرفته است.

همیشه یک پای ولفگانگ در آلمان بوده و پای دیگرش در ایتالیا. در آلمان به دنیا آمده اما در میلان تحصیل کرده است. او کارراهه ی شغلی اش را در آلفارمئو در سال 1989 شروع کرد و تا سال 1993 به بالاترین مقام در عرصه طراحی این خودروساز رسید. اما استعدادیابان گروه خودروسازی فولکس واگن از پیش به او چشم دوخته بودند و وی را در سال 1998 به ریاست طراحی در برند «صعات» SEAT برگزیدند. چند سال بعد دوباره به ایتالیا بازگشت که دپارتمان طراحی را در لانچیا Lanchia راه اندازی کند در عین حال سمت خود را در آلفارمئو هم حفظ کرد. در سال 2007 به شرکت آئودی رفت و طراحی این خودروساز بسیار موفق را برعهده گرفت که شانه به شانه ی ب ام و و مرسدس بنز می زند. در سال 2012 به بالاترین عنوان در بخش طراحی شرکت آئودی دست یافت. در سال 2013 برای اداره ی ایتال دیزاین، شرکت آئودی را ترک گفت.


برای آنان که ایتال دیزان را نمی شناسند همین قدر کافی است که گفته شود این استودیوی طراحی خودرو را جیورجتو جیوجیارو (سمت چپ عکس بالا) در سال 1968 بنیان گذاشت که سابقه ی درخشانی در طراحی خودروهای ایتالیایی داشته است. هرچند این روزها شهرت و توانمندی سابق را ندارد و اگر فولکس واگن در سال 2010 این شرکت را از ورشکستگی نجات نداده بود شاید امروز از این استودیو فقط به عنوان تاریخ صنعت خودرو یاد می شد. هدف گروه فولکس واگن از حفظ این رقیب دیرینه حفظ روحیه رقابت پذیری صنعت خودروی آلمان بوده است.

حالا که ولفگانگ اِگِر ایتال دیزان را ترک می کند، کمپانی مادر آلمانی این شرکت باید به فکر یک جایگزین باشد که آسان نیست. البته سؤال سخت تر این است که خود ولفگانگ کجا فرود می آید: گروه فولکس واگن در آلمان یا فیات کرایسلر در ایتالیا؟ شاید قرار است یک فصل جدیدی در طراحی خودرو شکل بگیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64961
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه