میهن صنعت

جایزه بهترین بازیکن جهان باز هم در دستان مسی/عکس

میهن صنعت : مربیان فوتبال ملی جهان، باری دیگر مسی را بهترین بازیکن جهان شناختند. لحظاتی پیش در زوریخ ، رونالدو ، بازیکن سرشناس دهه 90 فوتبال جهان پاکتی را که از بلاتر و پلاتینی تحویل گرفته بود، باز کرد و نامه مسی را به عنوان مرد سال فوتبال جهان معرفی کرد

به گزارش میهن صنعت در مراسم انتخاب برترین های فوتبال درسال 2012 جهان کارشناسان حاضر در مراسم تیم منتخب سال را انتخاب کردند و بر این اساس ایکر کاسیاس، دنی آلوز، سرخیو راموس، جرارد پیکه،  مارسلو ژاوی، ژاوی آلونسو، اینیستا، فالکائو، لیونل مسی و رونالدو 11 بازیکن این تیم بودند.




در بخش بهترین مربی فوتبال، ویسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا با کسب اکثریت آرا عنوان برترین مربی دنیا در سال 2012 را بدست آورد. دیگر رقیبان دل بوسکه مورینیو و گواردیولا بودند.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/_65142373_65142369.jpg

پیاساندیچ مربی سوئدی که موفق شد در المپیک 2012 لندن، تیم ملی زنان آمریکا را قهرمان کند عنوان بهترین مربی سال 2012 زنان جهان را کسب کرد.

سپ بلاتر رئیس فیفا، جایزه ریاستی فیفا را به بکن بائر قیصر فوتبال آلمان اهدا کرد.

از بین فدراسیون گواتمالا، فدراسیون ازبکستان و باشگاه اسکی سهیر اسپور ترکیه، جایزه بازی جوانمردانه به فدراسیون فوتبال ازبکستان رسید.

جایزه پوشکاش که به زننده بهترین گل سال اهدا می شود به میروسلاو استاچ رسید؛ این گل را استاچ در دیدار فنرباغچه مقابل گنچلربیرلیگی در لیگ ترکیه به ثمر رسانده بود؛ ضمن اینکه گل های فالکائو و نیمار نیز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

http://www.mihansanat.ir/upload/img/VicentedelBosque2_2883086.jpg

لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا برای چهارمین بار عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان را از آن خود کرد و توپ طلا را به دست آورد.پیش از این زین‌الدین زیدان و رونالدو برزیلی هر کدام سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده‌اند، اما مسی برای چهارمین بار این عنوان را به دست آورد و از آنهاپیشی گرفت.



در بخش بانوان نیز ابی وامباخ بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان آمریکا به عنوان بهترین فوتبالیست زن در سال 2012 انتخاب شد.

لیونل مسی پس از کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2012 جهان در بین خبرنگاران گفت: صادقانه باید بگویم که کسب چهارمین عنوان مرد سال جهان کمی برایم غیرقابل باور است و وقتی به این جایزه رسیدم  باید هم حرف زدن در مورد آن سخت باشد.

وی افزود: این مقام برای من خیلی بزرگ بود. دوست دارم که در این افتخار جدیدم از همه هم‌بازی‌هایم در بارسلونا و اینیستایی که کنارم بود و لحظات خوبی را کنار آنها تجربه کردم، تشکر کنم.از همه دوستانم و همبازی‌هایم در تیم ملی آرژانتین هم تشکر می‌کنم.

مسی عنوان کرد: از کادر فنی، خانواده و همه کسانی که کمکم کردند صمیمانه سپاسگزارم و باید یک تشکر ویژه هم از همسر و بچه‌ام« تیاگو» داشته باشم."باشگاه خبرنگاران"

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9062
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه