میهن صنعت :

جبران ضرر خودروسازان از جیب مردم!

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: تولید خودرو در کشور کاهش چشم‌گیری داشته و همین امر عامل اصلی افزایش کاذب قیمت خودرو در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از فارس، حسین گروسی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر صنعت خودرو در ایران با هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در این حوزه انجام شده، رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی تصریح کرد: توانمندی‌های بسیار خوبی در صنعت خودروسازی در کشورمان داریم که اگر از این پتانسیل‌ها و سرمایه‌ها به خوبی بهره‌‌ برداری‌ کنیم، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد که با وجود توانایی که در این صنعت داریم، نمی‌توانیم به درستی از داشته‌های خود استفاده کنیم.

گروسی در پاسخ به این پرسش که دلیل نوسانات اخیر در بازار خودرو چیست؟ گفت: این امر دلایل متعددی دارد، اما مهمترین آن عدم اجرای برنامه‌های کلان کشور در حوزه تولید خودرو از سوی خودروسازان است.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه باید سالانه حدود 3 میلیون خودرو در کشور تولید می‌شد که بتواند نیاز بازار را تامین کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است که امسال تنها حدود 700 هزار خودرو در کشور تولید شده که خودروسازان کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند، چرا که آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

قرار نیست با افزایش قیمت ضرر مالی خودروسازان تامین شود
گروسی متذکر شد: خودروسازی کشور یکی از بخش‌هایی است که مورد حمایت کامل قرار داشته و قوانین بسیار محکمی برای حمایت از این صنعت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با تمام این اوصاف خودروسازان نتوانستند به تعهدات خود عمل کرده و همراه با برنامه حرکت کنند و امروز نیز برخی می‌گویند باید با افزایش چشم‌گیر قیمت خودرو جلوی ضرر خودروسازان را بگیریم.

گروسی تاکید کرد: قرار نیست با افزایش قیمت‌ها جلوی ضرر خودروسازان را بگیریم، چرا که این امر به طور مستقیم به مردم ضرر وارد می‌کند.

وی در پایان اظهار داشت: برای ایجاد تعادل در بازار خودرو و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت‌ها، تنها راه رسیدن به تولید سالانه 3 میلیون خودرو است و امیدواریم خودروسازان بتوانند به این تعهد عمل کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12570
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه