میهن صنعت:

جدال مادريدي‌ها در ليسبون براي فتح اروپا

میهن صنعت: دو تيم همشهري رئال‌مادريد و آتلتيکو مادريد در فينال تمام اسپانيايي ليگ قهرمانان اروپا رودرروي هم قرار مي‌گيرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فينال پنجاه و نهمين دوره ليگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه دالوژ شهر ليسبون برگزار خواهد شد و دو تيم همشهري رئال مادريد و آتلتيکومادريد در حالي اين فينال را برگزار مي‌کنند که براي اولين بار است که دو تيم همشهري در فينال بزرگترين رويداد باشگاهي فوتبال جهان رو در روي هم قرار مي‌گيرند.

*رئال مادريد

رئال مادريد پس از 3 بار ناکامي در رسيدن به فينال ليگ قهرمانان اروپا با ژوزه مارينيو، فصل را با کارلو آنچلوتي چندان خوب شروع نکرد اما رفته رفته با بازگشت گرت بيل به ترکيب رئال مادريد، اين تيم توانست خودش را به عنوان تيمي مدعي در ليگ‌ اسپانيا نشان دهد.

رئال مادريد در مرحله‌ي گروهي ليگ قهرمانان اروپا با تيم‌هاي يوونتوس ، گالاتاسراي و کپنهاگن هم گروه شد. رئالي‌ها بازي ها را با پيروزي قدرتمندانه 6 بر يک برابر نماينده‌ي ترکيه آغاز کردند تا رسيدن به "دسيما" بيش از پيش براي اين تيم جلوه کند.

رئالي‌ها در مرحله ي گروهي ليگ قهرمانان اروپا توانستند با 5 پيروزي و يک تساوي قدرتمندانه به عنوان تيم صدرنشين به مرحله‌ي بعد راه يابد. گلهاي کريستيانو رونالدو باعث شد تا برنده‌ي توپ طلاي فوتبال جهان در سال 2013 خيلي زود خودش را به عنوان آقاي گل اين رقابت‌ها معرفي کند.

رئال مادريد در مرحله بعد در قرعه‌اي آسان به مصاف شالکه آلمان رفت همان طور که پيش بيني مي‌شد رئالي‌هاکارسختي برابر آبي پوشان فوتبال آلمان نداشتند و موفق شدند در همان بازي نخست با برتري 6 بر يک در ورزشگاه سانتياگو برنا بئو خودشان را در مرحله‌ي بعد ببيند.

رئالي‌ها در بازي‌ برگشت نيز تيم برتر ميدان بودند و موفق شدند با برتري 3 بر يک و در مجموع 9 بر 2 نماينده‌ي آلمان را از پيش رو بردارند و به جمع 8 تيم برتر اين رقابت‌ها راه يابند.

سفيد‌پوشان دراين مرحله نيز با يک تيم آلماني برخورد کرد. اين بار همشهري شالکه يعني بوروسيا دورتموند رقيب رئال مادريد در راه رسيدن به جمع 4 تيم برتر ليگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. اين ديدار براي رئالي‌ها جنبه‌ي انتقامي هم داشت چرا که فصل گذشته اين بوروسيا دورتموند بود که موفق شد رئال را حذف کند و به فينال راه يابد.

رئالي‌ها اين بار هم بازي رفت را در سانتياگو برنابئو برگزار کردند و موفق شدند با برتري 3 بر صفر گام اول را محکم بردارند. کهکشاني‌ها در ديدار برگشت در ورزشگاه وست فالن برابر دورتمند با 2 گل شکست خوردند تا براي اولين بار طعم شکست را در ليگ قهرمانان اين فصل بچشند. هر دو گل دورتمند را مارکو رويس وارد دروازه ايکر کاسياس کرد. شاگردان آنچلوتي بايد خوش شانس باشند که توانستند از جهنم وست فالن سربلند بيرون بيايند.چرا که اگر هنريک ميختاريان کمي بيشتر قدر فرصت خود را درنيمه دوم مي دانست و دروازه خالي رئال مادريد را باز مي‌کرد اکنون شايد تيم مادريدي در فينال ليگ قهرمانان حضور نداشت.

رئال مادريد در مرحله‌ي نيمه نهايي ليگ قهرمانان نيز بار ديگر با يک تيم آلماني برخورد کرد. آنها پس از حذف شالکه و بوروسيا دورتمند اميدوار بودند تا با کنار زدن بايرن مونيخ پس از 12 سال به فينال ليگ قهرمانان برسند.

شاگران آنچلوتي در ديدار رفت که در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو برگزار شد موفق شدند با تک گل کريم بنزما به پيروزي برسند. شيوه دفاعي رئال مادريد در اين ديدار باعث شد تا خيلي‌ها به صعود بايرن به مرحله بعد اميدوار باشند. اما آتش بازي کهکشاني‌ها در ديدار برگشت باعث شد تا رئال با برتري 4 بر صفر در ديدار برگشت مقتدرانه با نتيجه 5 بر صفر در مجموع 2 ديدار به فينال ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا کنند تا اين تيم پس از 12 سال با کارلو آنچلوتي طعم صعود به فينال را تجربه کند.

*اتلتيکو مادريد

کسي فکرش را نمي‌کرد اتلتيکو مادريد بتواند اين فصل به فينال ليگ قهرمانان اروپا راه يابد اما شاگردان ديگو سيمئونه توانستند مانند بوروسيا دورتمند فصل قبل شگفتي ساز شوند و به فينال ليگ قهرمانان برسند. اين تيم تنها تيم بدون شکست اين فصل اروپا است. آنها در مرحله گروهي با تيم‌هاي زنيت، آستراوين و پورتو هم گروه شدند و توانستند با 5 پيروزي و يک تساوي مقتدرانه به مرحله‌ي بعد راه يابند.

تيم دوم شهر مادريد درمرحله ي يک هشتم نهايي موفق شد ميلان ايتاليا را از پيش رو بردارد. آنها در ديدار نخست با يک گل به برتري رسيدند و به صعود به مرحله‌ي بعد اميدوار شدند. آنها در بازي برگشت نيز موفق شدند با برتري 4 بر يک در مجموع دو ديدار موفق شوند با برتري 5 بر يک ميلان ايتاليا را از پيش روبردارند.

آتلتيکو مادريد در مرحله يک چهارم نهايي برابر بارسلونا قرار گرفت . تيم مادريدي در ديدار رفت با درخشش تيبو کورتوآ دروازه بان خود بارسا را در نيوکمپ با تساوي يک بر يک متوقف کرد . آتلتيکو مادريد در ديدار برگشت نيز توانست با يک گل برابر آبي اناري‌ها به برتري برسد تا مسافر مرحله‌ي نيمه نهايي شود.

آتلتيکو مادريد در مرحله‌ي نيمه نهايي برابر چلسي به ميدان رفت. آنها در ديدار رفت در حالي به تساوي بدون گل رسيدند که شاگردان ژوزه مورينيو با فوتبالي دفاعي آتلتيکو را درآستانه حذف از ليگ قهرمان قرار دادند.

تيم مادريدي در بازي برگشت برابر چلسي ابتدا با يک گل عقب افتاد اما توانست به بازي برگردد و با زدن 3 گل در لندن جشن صعود برپا کنند البته شاهکار ساموئل اتوئو نيز در رسيدن اتلتيکو به فينال بي‌تاثير نبود. پنالتي بي‌جهت اين بازيکن باعث شد تا کاستا طاق دروازه چلسي را فرو بريزد تا آتلتيکومادريد به فينال ليگ قهرمانان برسند.

اکنون رئال مادريد و آتلتيکو مادريد در حالي فينال ليگ قهرمانان را برگزار مي‌کنند که رئالي‌ها انگيزه بسياري براي کسب دهمين قهرماني در ليگ قهرمانان دارد. آنها در 9 ماه گذشته‌اي که به فينال ليگ قهرمانان رسيدندبه پيروزي رسيدند و اکنون اميدوار هستند که 11 سال انتظار براي کسب دسيما پايان دهد.

قرمز و سفيد پوشان شهر مادريدنيز پس از فتح ليگا که پس از 18 سال به دست آمد اميد زيادي دارند که ليگ قهرمانان را نيز براي اولين بار فتح کنند و به کارنامه افتخارات خود اضافه کنند.

*اظهارنظر‌ها

کارلو آنچلوتي:

خوشحالم که با رئال در فينال هستم. خيلي‌ خوشحالم و هيچ فشاري احساس نمي‌کنم. ما در ليگ قهرمانان عملکرد خوبي‌ را از ابتدا تا رسيدن به فينال داشتيم. جو بي‌ نظيري است که در فينال بازي کنيد. من بازي‌هاي زيادي را ديدم و حالا اين هفتمين فينال من است که ما مي‌خواهيم به بهترين شکل براي آن آماده باشيم.اتلتيکو بسيار حريف مستحکمي است و به خوبي‌ به عنوان تيم کار مي‌کند. براي بردن آنها، به حد اکثر تلاش به عنوان يک تيم نياز داريم. فکر نمي‌کنم شانس تيمي بالاتر باشد. تقريباً بازي متعادلي است. آتلتيکو کيفيت خود را از شروع ليگ نشان داده است. معمولا در فينال‌ها تيم‌ها با هم برابرند. آنها بعد از بردن ليگ سطح بالاتري دارند و انگيزه بالايي‌ براي پيروزي دارند.

ديگو سيمئونه:

رئال‌مادريد خطرناک ترين تيم اين فصل ليگ قهرمانان اروپا است. آنها با هر سيستمي که بازي کنند مي توانند خطرناک باشند. اين سخت‌ترين بازي ما در اين مرحله ليگ قهرمانان است. بازيکنان رئال تجربه زيادي براي بازي در ليگ قهرمانان دارند. آنها مدت هاست که براي رسيدن به فينال ليگ قهرمانان تلاش کردند و انگيزه زيادي دارند اما تيم من بسيار جنگنده است و مي خواهد پس از قهرماني در ليگ، دومين قهرماني خودمان را نيز جشن بگيريم. بازيکنانم در روزهاي گذشته تمرينات خوب و شادابي پشت سر گذاشتند و انگيزه زيادي دارند تا براي اولين بار قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را کسب کنيم.

رئال‌مادريد و اتلتيکو مادريد تاکنون 264 بار برابر هم به ميدان رفتند که رئال مادريد 143 بار به پيروزي رسيده است و سهم پيروزي آتلتيکو 64 پيروزي بوده است.

در ليگ قهرمانان اروپا دو تيم سه بار برابر هم به ميدان رفتند که 2 برد سهم تيم رئال مادريد بوده است و يک بار نيز اتلتيکو مادريد به پيروزي رسيده است.

رئال‌مادريد – آتلتيکو مادريد

داور: بيورن کويپرس

ورزشگاه: دالوژ شهر ليسبون

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48836
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه