میهن صنعت :

جدیدترین اخبار از شکایت از کامیون‌های دانگ فنگ

میهن صنعت : معاونت فروش و بازاریابی شرکت سایپا دیزل توضیحاتی را درباره سرنوشت شکایت کامیون‌داران از کامیون‌های دانگ فنگ (البرز) تولیدی این شرکت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهیار عسگریان  درباره سرنوشت شکایت از کامیون‌های دانگ فنگ تولیدی این شرکت، اظهار کرد: محصولی با کیفیت‌تر از دانگ فنگ (با نام ایرانی البرز) وجود ندارد. البرز خودرویی است که در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا شبانه‌روزی از آن استفاده می‌شود.
 
وی با بیان این‌که با این حال بعضی وقت‌ها خواسته‌هایی برخی افراد دارند که راه‌هایی را پیش می‌گیرند، خاطرنشان کرد که البته اگر خواسته شد اعلام خواهم کرد.
 
عسگریان ادامه داد: مباحث حقوقی شکایت از کامیون‌های دانگ فنگ در دست پیگیری است با این حال می‌توان گفت هیچ خودرویی در کشور شماره‌گذاری نمی‌شود مگر آن که استانداردها را پاس کند.
 
وی افزود: مثلا برخی از دارندگان این کامیون نزد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رنگ این خودرو شکایت کرده‌اند که البته منطقی نیست.
 
در ادامه امیر میرمنصف – معاون خدمات پس از فروش شرکت خدمات پس از فروش سایپا دیزل (رنا) – اظهار کرد: سایپا دیزل تاکنون محکومیتی در این پرونده نداشته است البته در زمان اوج شکایت‌ها شورایی تشکیل و مباحث مربوطه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شد به‌گونه‌ای که مشکلات تمام دارندگان کامیون دانگ فنگ در همان زمان برطرف شد.
 
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش سایپا دیزل گفت: به طور کلی داخلی سازی قطعات سنگین به دلیل پایین بودن تیراژ مصرف آن‌ها مقرون به صرفه نیست به همین دلیل بیشتر قطعات وارداتی بوده و از طریق شریک خارجی تامین می‌شود.
 
وی ادامه داد: البته تحریم مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما راهکارهای دور زدن آن نیز پیدا می‌شود به عنوان مثال با برگزاری کلاس‌های آموزشی برای یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس منابع آن را صرف واردات قطعات مورد نیاز کرده‌ایم.
 
عسگریان افزود: در حال حاضر 53 نمایندگی خدمات پس از فروش تحت پوشش این شرکت فعالیت کرده و طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، جاده‌های اصلی کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.
 
وی افزود: متوسط خواب خودرو در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش رنا، 2.8 روز بوده است البته هیچ خودرویی نیز بیش از یک هفته در نمایندگی‌ها متوقف نشده است.
 
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش سایپا دیزل تصریح کرد: نرخ بازگشت خودروها به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش به شاخص 1.5 کاهش یافته است. در این زمینه کامیون البرز (دانگ فنگ) با توجه به تعداد آن، بیشترین مراجعه را به نمایندگی‌ها داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22358
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه