«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جدیدترین قیمت بلیت هواپیما برای مسافران اربعین چقدر است؟+لیست قیمت

جدیدترین قیمت بلیت پروازهای اربعین به مقصد های نجف و بغداد تا این لحظه ثبات داشته است. البته این ثبات منوط به نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری است چنانکه تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به روز اربعین بازار دلال بازی ها داغ شده و قیمت ها افزایش نجومی را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با نزدیک شدن به اربعین حسینی بازار سفرهای زمینی و هوایی به مقصد نجف و بغداد در حال داغ شدن است. البته بر خلاف ادعای شورای عالی ترابری در نشست خبری چند روز پیش خود که به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود و قرار بر این بود که فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین ممنوع باشد، صبح امروز رضا جعفر زاده؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی از انتشار لیست سایت های مجاز فروش اینترنتی بلیت پروازهای نجف و بغداد توسط سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

بر اساس رصد خبرنگار «میهن صنعت» جدیدترین قیمت بلیت پروازهای اربعین در سایت های مختلف فروش بلیت هواپیما به مقصد های نجف و بغداد تا این لحظه ثبات داشته است. البته این ثبات منوط به نظارت‌های سازمان هواپیمایی کشوری است چنانکه تجربه نشان داده است با نزدیک شدن به روز اربعین بازار دلال بازی ها داغ شده و قیمت ها افزایش نجومی را تجربه می کنند.

بر همین اساس برای بلیت هواپیما از فرودگاه تهران به مقصد نجف با پرواز قشم ایر و به صورت رفت و برگشت مبلغی معادل 2 میلیون و 286 هزار ششصد تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین قیمت بلیت در همین مسیر از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد نجف که پرواز رفت آن توسط هواپیمایی تابان و برگشت آن توسط هواپیمای قشم ایر صورت خواهد گرفت، با افزایش 30 هزار تومانی قیمت، مبلغی معادل 2 میلیون و 317 هزار و پانصد تومان خواهد بود.

قیمت بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت که پرواز رفت آن توسط هواپیمایی قشم ایر و برگشت آن توسط هواپیمایی تابان صورت گیرد، 2 میلیون و 389 هزار و ششصد تومان محاسبه خواهد شد.

همچنین بررسی های سایت های فروش آنلاین بلیت هواپیما به مقصد نجف نشان می دهد که قیمت بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت توسط هواپیمایی تابان مبلغی معادل 2 میلیون و 420 هزار و پانصد تومان خواهد بود.

البته قیمت پروازهای هواپیمایی های مختلف متفاوت است تا جایی که قیمت بلیت پرواز تهران – نجف به صورت رفت و برگشت توسط هواپیمایی ماهان از 2 میلیون و 857 هزار و سیصد تومان آغاز و تا مرز 4 میلیون 691 هزار و صد تومان نیز می رسد.

نکته قابل تامل نوع قیمت گذاری سایت های فروش آنلاین است. درست است که افزایش قیمت ها و یا کاهش آن بر اساس نوع خدمات شرکت هواپیمایی و البته نوع هواپیما متغیر است اما اختلاف قیمت های اینچنینی آن هم در شرایطی که حدود 18 روز تا اربعین مانده، زنگ خطری برای مسافران پروازی است چرا که عدم نظارت دقیق باعث می شود که همین قیمت ها نیز رشد چشمگیری داشته باشند.

این گزارش می افزاید که قیمت بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت به مقصد بغداد که توسط پروازهای خارجی نظیر قطر ایرلاین صورت می گیرد تا این لحظ قیمتی معادل 8 میلیون و 340 هزار تا حدود 11 میلیون تومان دارند.

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت»، صبح امروز دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از انتشار لیست سایت های فروش مجاز بلیت های هواپیمایی اربعین خبر داد و تاکید کرد : «فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده است و در روزهای آتی به تدریج شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت‌های اربعین را آغاز می‌کنند و آنچه که مهم است، اینکه مردم باید این بلیت‌ها را از مبادی معتبر خریداری کنند.مردم حتما توجه داشته باشند، بلیت هواپیما را برای ایام اربعین از مراکز معتبر و لیستی که ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی اعلام کرده و هم اکنون در سایت این سازمان در دسترس عموم قرار دارد، خریداری کنند و شرکت‌های هواپیمایی نیز باید نرخ تعیین شده برای فروش این بلیت ها را در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه رعایت کنند.پیش از این هم بارها اطلاع رسانی شده که اگر بلیت هواپیمایی خارج از این چارچوب و از طریق هر واسطه‌ای فروخته شود یا آنکه اگر تخلفی در نحوه و قیمت بلیت پروازهای اربعین صورت گیرد، قطعا به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد و تاکنون نیز با چند مورد از این تخلفات برخورد شده و پول دریافت شده از مسافران را به آن‌ها برگرداندیم.»

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=186553
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه