میهن صنعت:

جزئیات صدور قبوض میلیونی برق/ احتمال حذف صدور قبوض کاغذی

میهن صنعت: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به احتمال توقف صدور قبوض کاغذی برق از برنامه‌ریزی برای صدور قبوض الکترونیکی خبر داد و اعلام کرد: 500 میلیون قبض با قیمت‌های جدید برق برای مشترکان صادر شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدجواد شريفي با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین سیاست صنایع توزیع برق کشور ارائه خدمات غير حضوري به مشتركان برق است، گفت: قرائت از راه دور لوازم اندازه گيري  و ارائه صورت حساب‌ها به صورت الكترونيكي از جمله مهمترين اهداف ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مشترکان برق  است.

معاون هماهنگي و نظارت بر خدمات مشتركين توانير با اعلام اینکه مطابق با برنامه‌ريزي انجام گرفته از دو سال گذشته تاکنون اطلاعات تمام مشتركان دريك پايگاه ملي جمع آوري شده است، تصریح کرد: اين پايگاه جمع آوری اطلاعات اكنون مراحل نهايي خود را پشت سر می گذارد و تا پیش از تابستان امسال راه اندازي مي شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با آغاز فاز دوم قانون هدفمند سازي يارانه ها حدود 500 ميليون صورتحساب برق برای مشترکان صادر شده است، اظهار داشت: به منظور كاهش هزينه‌ها و افزایش سرعت صدور قبوض، اقداماتی برای حذف فرآيند صدور قبوض كاغذي در دستور کار است.

وي همچنین با اشاره به ضرورت اجراي پروژه هاي كاهش پيك مصرف برق افزود: براي اجراي اين مهم لازم است لوازم اندازه گيري مشتركان بصورت منظم و دوره اي مورد بازديد و تست قرار گيرد تا از سوء استفاده احتمالي برخي سودجويان جلوگيري شود.

به گزارش مهر، شریفی به ارائه امتيازات ويژه به مشتركان كشاورزي اشاره كرد و افزود: كشاورزان در صورتي كه موتور برق چاههاي خود را در ساعات پيك از مدار خارج كنند از پرداخت صورتحساب برق معاف خواهند شد.

معاون هماهنگي و نظارت بر خدمات مشتركين توانير همچنين برنامه دیگر صنعت برق براي ارائه خدمات نوين به مشتركان را تجهيز كنتورها به سيستم قرائت از راه دور اعلام كرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49211
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه