«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش بیش از یک دلاری قیمت نفت طی معاملات اخیر

بهای نفت به دلیل کاهش ذخایر نفت آمریکا و محدودیت عرضه از سوی اوپک افزایش بیش از یک دلاری را تجربه کرد اگرچه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که رشد تقاضای جهانی از بحران های مالی سال 2008 به کمترین میزان خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دلیل کاهش ذخایر نفت آمریکا و محدودیت عرضه از سوی اوپک افزایش بیش از یک دلاری را تجربه کرد اگرچه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که رشد تقاضای جهانی از بحران های مالی سال 2008 به کمترین میزان خود رسیده است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش یک دلار 15 سنت معادل 2 درصد به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 53 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 96 سنت معادل 3.7 درصد رشد داشته و به 54 دلار 50 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، رشد تقاضای جهانی نفت در پی تشدید اختلاف های تجاری آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی به کمترین میزان خود از سال 2008 رسیده است.

بهای نفت به دنبال اطلاعات  Euroilstock مبنی بر این که میزان ذخایر تولیدات نفت 16 کشور اروپایی درماه جولای کمتر از ماه جون بوده است، افزایش پیدا کرد.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب در پی افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا و جنگ تجاری چین و آمریکا کاهش هفتگی 5 و 2 درصدی را ثبت کردند.

کشور عربستان قصد دارد تا برای ایجاد ثبات در بازار نفت تولیدات خود را در ماه آگوست و سپتامبر به زیر 7 میلیون بشکه در روز برساند اگرچه تولیدات نفت روسیه از 1 تا 8 آگوست از 11.15  به 11.32 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=182640
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه