«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت با کاهش ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد.

شاخص نفت دبلیو تی ای با افزایش 81 سنت به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 64 سنت معامله شد و نفت خام برنت 61 سنت معادل یک درصد رشد داشته وبه 64 دلار 77 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا و دیگر شاخص های بین المللی به دلیل تلاش اوپک و روسیه در سال جاری روند صعودی داشته است و سرمایه گذاران چشم انتظار میزان تولید و تقاضای نفت خام آمریکا هستند.

طیق گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بیش از میزان پیش بینی شده کاهش پیدا کرد و به علاوه، ذخایر بنزین نیز روند نزولی را ثبت کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 5 جولای حدود 8.1 میلیون بشکه کاهش داشته و به 461.4 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که پیش بینی می شد این میزان کاهش برابر با 3.1 میلیون بشکه باشد.

قیمت های نفت در سال جاری تحت فشاروضعیت ضعیف اقتصادی و اختلاف تجاری چین و آمریکا قرار دارند و رشد ضعیف اقتصاد جهانی منجر به کاهش تقاضای کالاهایی مانند نفت می شود.

براساس پیش بینی های انجام شده، تولیدات نفت آمریکا در سال جاری به رکورد 12.36 میلیون بشکه خواهد رسید و در حالی که این میزان در سال گذشته برابر با 10.96 میلیون بشکه در روز بود.

اوپک و متحدانش در هفته گذشته قرارداد محدودیت عرضه را تا مارس 2020 تمدید کردند و قیمت نفت برنت به دلیل تنش های خاورمیانه و توافق اوپک حدود 20 درصد رشد را تجربه کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180071
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه