«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت با کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده و همچنین احتمال حل اختلاف تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال کاهش ذخایر نفت آمریکا بیش از میزان پیش بینی شده و همچنین احتمال حل اختلاف تجاری آمریکا و چین افزایش پیدا کرد.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با افزایش 37 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه 59 دلار 88 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 55 سنت معادل یک درصد رشد داشته و به 55 دلار 48 سنت رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا به دنبال کاهش واردات افت چشم گیری را ثبت کرده است و تا 11.1 میلیون بشکه کاهش داشته و در حالی که پیش بینی می شد این میزان 2 میلیون بشکه باشد اگرچه نگرانی هایی در خصوص جنگ تجاری آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی بر بازار نفت سایه افکنده است.

دونالد ترامپ در روز دوشنبه اعلام کرد: براین باوراست که پکن صادقانه به دنبال یک توافق تجاری است و در حالی که لیو هی، معاون نخست وزیر چین که ریاست تیم مذاکرات تجاری را برعهده دارد، اظهار کرد: چین مایل است اختلاف تجاری با آمریکا را از طریق مذاکرات آرام حل کند و با تشدید این اختلاف مخالف است.

نگرانی های مربوط به اختلاف تجاری پس از اعلام وزیر امور خارجه چین مبنی بر این که هیچ تماس تلفنی میان آمریکا و چین در کار نیست، دوباره تشدید شد اما وی امیدوار است که واشنگتن از انجام اقدامات اشتباه دست بر دارد و شرایط را برای مذاکره فراهم کند.

قیمت نفت خام از آوریل 2019  به دلیل تنش های تجاری میان آمریکا و چین و رشد کند اقتصادی حدود 20 درصد افت داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184044
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه