«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جهش قیمت نفت به دنبال نشانه هایی از افزایش تقاضا

بهای نفت خام آمریکا به دنبال کاهش محدودیت های سفر برخی از کشورها در پی شیوع کرونا ویروس و تقویت تقاضای جهانی نفت رشد 7 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت خام آمریکا به دنبال کاهش محدودیت های سفر برخی از کشورها در پی شیوع کرونا ویروس و تقویت تقاضای جهانی نفت رشد 7 درصدی را تجربه کرد.

دو شاخص برنت و نفت خام آمریکا برای سومین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کردند و به ترتیب افزایش 5.2 و 19.7 درصدی را طی هفته اخیر ثبت کردند. نفت وست تگزاس اینترمیدیت 1 دلار 87 سنت معادل 6.8 درصد رشد داشته و به 29 دلار 43 سنت در هر بشکه رسید و نفت برنت با افزایش یک دلار 37 سنت معادل 4.4 درصد به ازای هر بشکه نفت 32 دلار 50 سنت معامله شد.

اوپک و متحدانش مانند روسیه عرضه خود را محدود تر کرده و هم اکنون نشانه هایی از بهبود تقاضای جهانی به چشم می خورد. اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که تقاضای نفت چین در ماه آوریل و بعد از فعالیت پالایشگاه تقویت شده است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که ذخایر نفت جهانی در نیمه دوم سال جاری به میزان 5.5 ملیون بشکه در روز کاهش می یابد.

این سازمان همچنین تصور می کند که تقاضای جهانی به میزان 8.6 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد که 690 هزار بشکه کمتر از میزان پیش بینی شده در ماه اخیر است. انتظار می رود که عرضه کشورهای غیر اوپک حدود 3.2 ملیون بشکه در روز کاهش یابد.

بارکلیز پیش بینی خود برای قیمت نفت برنت و دبلیو تی ای افزایش داد و اعلام کرد که میانگین قیمت برنت و دبلیو تی ای به ترتیب برابر با 37 و 33 دلار باشد و پیش بینی می شود که در سال 2021، به ترتیب به 53 و 50 دلار برسد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا خبر داده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195687
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه