معاون فنی و زیر بنایی راه آهن در نشست خبری:

حداکثر جابجایی باید از طریق شبکه ریلی صورت گیرد/ آغاز برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد

یزدانی گفت: در راستای تحقق کاهش میزان تصادفات جاده ای راه آهن در نظر دارد تا حداکثر جابجایی مردم از طریق شبکه ریلی صورت گیرد که این امر سبب کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن در نشست خبری با اشاره به اینکه حوزه فنی زیر بنایی پشتیبان کل شبکه ریلی است، بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه فنی زیر بنایی بزرگترین حوزه شبکه ریلی بوده یکی از اقدامات این حوزه اتصال به مراکز تولید بار است که در این خصوص مذاکراتی برای انعقاد قرداد انجام شده و در صورت اتصال به این مراکز حداکثر جابجایی بار از این طریق انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: در راستای تحقق کاهش میزان تصادفات جاده ای راه آهن در نظر دارد تا حداکثر جابجایی مردم از طریق شبکه ریلی صورت گیرد که این امر سبب کاهش مصرف سوخت هم خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه بخش خطوط حمل و نقل حومه ای نگاهی نو در کشور به شمار می رود، افزود: راه آهن از 3 سال قبل قرداد هایی را منعقد کرده که بخشی از آن در جنوب کشور و نقاط دیگر به بهره برداری رسیده و برخی دیگر هم در مرحله اجرایی قرداد دارد .در این بخش راه آهن برنامه ریزی هایی برای 800 کیلومتر خطوط حومه برای کلانشهرهای در دستور کار قرار داده است.

 
 معاون فنی و زیربنایی راه آهن کشور با بیان یکی دیگر از هدفگذاری های این حوزه در بخش خط و سازه های فنی تصریح کرد: پروژه های خطوط دو خطه، بازسازی و مقاوم سازی پل های ریلی که برخی از آنها پس از گذشت 60 سال مورد بازسازی شده، در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در بخش خط دوم هم برنامه ریزی برای 2 هزار کیلومتر انجام شده که 800 کیلومتر  آن در مرحله اجرایی بوده و تدارکات برای به بهره برداری رساندن 500 کیلومتر از این خطوط در سال جاری انجام شده است.

 
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اعلام این‌که منابع مالی برقی سازی راه آهن تهران-مشهد از طریق 1.6 یورو فاینانس کم بهره چینی طی چهار سال ساخته خواهد شد، اظهار کرد:‌ به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان اجراست چون روی خط در حال بهره‌برداری اجرا می‌شود.
 
یزدانی در خصوص دو پروژه  برقی کردن مسیر های تهران – مشهد و گرمسار -گرگان عنوان کرد: تمام مراحل بانکی و مجوز های مربوطه برای مسیر مشهد – نیشابور که بخشی از این پروژه است انجام شده که به این سبب از هفته آینده مرحله اجرایی آن آغاز خواهد شد هر دو پروژه ها 4 سال زمان نیاز خواهند داشت تا به مرحله بهره برداری برسند و منبع مالی مسیر تهران – مشهد از محل فاینانس خارجی با بهره ای اندک تامین می شود.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=124546
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه