میهن صنعت :

حذف تعرفه واردات خودرو در این مقطع به صلاح کشور نیست

ساسان قربانی : درصورتیکه نرخ تعرفه خودرو و تولید داخل کاهش و قیمت ارز افزایش یابداتفاق های ناگواری برای این صنعت می افتد. منتهی شرایطی که امروزه بسیار نگران کننده است کاهش تولید خودروهای داخلی است و این کاهش تولید می تواند صدمات اقتصادی جبران ناپذیری برا


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرخودرو، دبیر انجمن قطعه سازان شرایط فعلی صنعت قطعه سازی را بسیار نگران کننده دانست و گفت: درصورتیکه  نرخ تعرفه خودرو و تولید داخل کاهش و قیمت ارز افزایش یابداتفاق های ناگواری برای این صنعت می افتد. منتهی شرایطی که امروزه بسیار نگران کننده است کاهش تولید خودروهای داخلی است و این کاهش تولید می تواند صدمات اقتصادی جبران ناپذیری برای کشور به همراه داشته باشد.

ساسان قربانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: کاهش تولید علاوه بر مغبون شدن واحدهای تولیدی قطعه سازی که سرمایه خود را در مسیر تولید بکار گرفته اند ، تبعات بسیار زیان باری را نیز برای کل اقتصاد و صنعت کشور به همراه خواهد داشت.

وی تغییر در نرخ تعرفه را عاملی جهت کاهش درآمد دولت عنوان کرد و گفت: حذف تعرفه واردات خودرو در این مقطع به صلاح کشور نیست ودر صورتیکه تعرفه واردات خودرو کاهش یابد از درآمد دولت در این بخش کاسته خواهد شد و صنایع داخلی تقریباً از بین خواهد رفت و همین امر باعث تشدید مشکلات می شود بنابراین منطق حکم نمی کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد.

وی افزود: در شرایطی که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا می شود حذف تعرفه واردات خودرو خلاف این تفکر است زیرا استراتژی اقتصاد مقاومتی باید براساس توسعه تولید داخلی متمرکز واستوار باشد و به همین منظور لازم است جلوی ورود کالاهایی که امکان ساخت آنها در کشور وجود دارد گرفته شود زیرا ورود کالا و قطعات خارجی کاهش منابع ارزی کشور را در پی خواهد داشت.

وی خروج ارز از کشور برای واردات کالاها و محصولات غیرضروری را باعث افت تولید دانست وگفت: خروج ارز از کشور وپر شدن  بازار ها از محصولات خارجی باعث افت تولیدخودرو در کشور خواهد شد و کسانیکه اینگونه تصمیم می گیرند خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند زیرا هنگامیکه درها برای واردات مدیریت نشده باز شود مستقیم یا غیر مستقیم تولید داخلی زمین گیر و باعث آسیب جدی به صنعت خودرو کشور خواهد شد بنابراین در شرایطی که اقتصاد مقاومتی به عنوان یک رویکرد استراتژیک مطرح است ضربه زدن به تولید داخلی مفهومی غیر از حمایت از تولید ملی دارد که باعث تاسف فراوان است..

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن انتقاد از عدم پرداخت هرگونه یارانه به صنعت خودرو کشور گفت: با توجه به اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حرکتی مترقی برای توسعه  اقتصادی کشور محسوب می شد لازم بود بخش عمده ای از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به تولید برمی گشت که این اتفاق نیفتاد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3252
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه