میهن صنعت :

حرف و حدیث های بزرگراه امام علی

میهن صنعت : معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با رد غیراستاندارد بودن بزرگراه امام علی (ع)، علت آمار قابل توجه تصادفات در بزرگراه امام علی (ع) را رعایت نكردن «سرعت طرح» توسط خودروهای عبوری عنوان كرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سید مازیار حسینی با بیان اینكه بخشی از بزرگراه‌ امام علی (ع) كه زیر بار ترافیكی است، در سال‌های گذشته ساخته شده و مربوط به این دوره مدیریت شهری نیست، گفت: شیب این بخش از بزرگراه به نظر زیاد می‌آید، اما این شیب استاندارد است.

وی علت آمار بالای تصادفات در بزرگراه امام علی(ع) را رعایت نكردن «سرعت طرح» دانست و گفت: هر بزرگراهی كه طراحی می‌شود، یك سرعت طرح مشخص دارد كه تعیین‌كننده سرعت حركت ایمن خودروها در آن بزرگراه است.
حسینی اظهار كرد: طبیعتا اگر سرعت خودروها در این بزرگراه خارج از سرعت طرح باشد، امكان كنترل خودرو وجود ندارد و تصادف رخ می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران همچنین با اشاره به رابطه شیب عرضی با سرعت طرح، اظهار كرد: بخش زیر بار بزرگراه امام علی (ع) با رعایت استانداردهای آیین‌نامه راه‌سازی ساخته شده و شیب عرضی در پیچ‌های این بزرگراه وجود دارد.

وی در عین حال اذعان كرد كه مشكل بزرگراه امام علی (ع) با پیش‌بینی برخی ملاحظات ترافیكی قابل حل است، اما تاكنون خطرناك بودن این بزرگراه از سوی پلیس یا هیچ یك از دستگاه‌های دیگر به صورت مكتوب به ما اعلام نشده است.

حسینی در خاطرنشان كرد كه در جریان ساخت ادامه بزرگراه امام علی (ع) نیز تمامی استانداردهای ترافیكی و راه‌سازی رعایت می‌شود.
سرهنگ سعید اسماعیلی، رییس مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور تهران نیز در این خصوص گفت: در مقطعی شمار تصادفات در بزرگراه امام علی (ع) بالا بود كه خوشبختانه با نصب دوربین‌های نظارتی، كنترل سرعت، علایم و سرعت‌گیرها در حال حاضر تصادفات این بزرگراه در حد سایر بزگراه‌های تهران و در حد معمولی است.

وی در عین حال گفت: بیشترین گلایه شهروندان در خصوص بزرگراه امام علی (ع) پیچ و خم‌های متعدد آن است كه در این خصوص باید مسوولان مربوطه تمهیدی اتخاذ كنند.

به گزارش ایسنا، طرح ساخت بزرگراه امام علی (ع) از 20 سال قبل در دستور كار مدیریت شهری قرار داشت، اما به دلیل عبور از بافت مسكونی فشرده تنها حدود 11 كیلومتر از این بزرگراه ساخته شد، با این وجود مدیریت شهری از سال گذشته تكمیل این بزرگراه شمالی جنوبی را در دستور كار قرار داد. به این ترتیب احداث 22 كیلومتر ادامه این بزرگراه حد فاصل پل آغاز تا شهرری هم‌اكنون در حال اجراست.

بخش زیر بار بزرگراه امام علی (ع) مسیری پیچ در پیچ دارد و به همین خاطر تصادفات جرحی و فوتی متعددی در سال‌های گذشته در این معبر ترافیكی رخ داده است. علاوه بر آن مسیلی از میانه مسیر رفت و برگشت بزرگراه امام علی (ع) عبور می‌كند كه در برخی از نقاط سرپوشیدنی است و این مسئله نیز خطرساز است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4552
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه