در شهر زنجان؛

حرکت خودروها بین خطوط در کمربندی و خیابانها اجباری است

میهن صنعت : رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: حرکت خودروها بین خطوط در کمربندی شمالی و جنوبی و خیابان های اصلی این شهرستان طبق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، لازم و اجباری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایرنا، سرگرد عباس مظفری افزود: عدم حرکت رانندگان وسایط نقلیه در بین خطوط و تغییر مسیر ناگهانی در وقوع حوادث رانندگی ، ایجاد ترافیک سنگین و بی نظمی در خیابان های سطح شهر زنجان نقش عمده ای دارد و به همین دلیل نیز برخورد با متخلفین تشدید خواهد شد.
وی ، اظهار کرد: برای جلوگیری از سوانح احتمالی رانندگی در سطح شهر زنجان پلیس با رانندگانی خاطی که در بین خطوط حرکت نمی کنند به جد برخورد و اعمال قانون خواهد کرد.
مظفری با بیان اینکه عدم حرکت در بین خطوط 500 هزار ریال جریمه در پی دارد ، افزود: حرکت خودروها در بین خطوط جزو قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و قانون جدیدی نیست و رانندگان موظف به انجام آن هستند چراکه 20 درصد تصادفات ناشی از رانندگی به این موضوع برمی گردد.

وی با بیان اینکه رانندگان هنگام تغییر مسیر نیز باید قوانین را به دقت مد نظر قرار دهند تا حوادث رانندگی به کمترین حد برسد ، تصریح کرد: پلیس راهور این شهرستان به رانندگانی که در بین خطوط حرکت نمی کردند به منظور فرهنگ سازی و نهادینه شدن این مهم فقط به تذکر اکتفا می کرد ولی منبعد طبق قوانین و مقررات اعمال قانون خواهند شد.

رییس راهنمایی رانندگی شهرستان زنجان گفت: طرح خط کشی های کمربندی شمالی و جنوبی و اکثر خیابان های اصلی شهر زنجان اجرا و در مواردی نیز اصلاح شده و تابلوهای نصب شده نیز حکایت از این دارد که رانندگان زنجان برای جلوگیری از تصادفات رانندگی باید بطور جدی تن به رعایت آیین نامه راهنمایی و رانندگی دهند.

مظفری با اشاره به اینکه اغلب رانندگان حرکت بین خطوط را جدی گرفته و آن را رعایت می کنند ، افزود: متاسفانه تعدادی از رانندگان در زمان بار ترافیکی این امر را رعایت نمی کنند که در این صورت پلیس راهور برای ایجاد نظم و امنیت و روان سازی ترافیک در خیابان های اصلی شهر مجبور به اعمال قانون می شود.

وی تصریح کرد: بی توجهی به جلو و خط های ممتد ، تغییر مسیر ناگهانی ، عدم رعایت حق تقدم و حرکت در بین خطوط ، صحبت با تلفن همراه و سرنشینان خودروها ، سرعت بالا ، عدم استفاده از چراغ راهنما هنگام تغییر مسیر و سبقت ، در وقوع تصادفات نقش عمده و تاثیرگذار دارد.

مظفری یادآور شد: بر اساس ‘بند ج’ ماده 137 آیین نامه راهنمایی و رانندگی حق تقدم عبور با وسیله نقلیه داخل میدان است و رانندگان وسایط نقلیه ای که قصد ورود به میدان را دارند باید حق تقدم را محترم شمارند چراکه در غیر اینصورت مقصر حادثه قلمداد خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=58190
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه