میهن صنعت :

حسینی صدر: بنزین سهمیه‌ای برای تامین منابع توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی حذف شود!

میهن صنعت : سخنگوی فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد برای کنترل آلودگی هوا دولت بنزین سهمیه‌ای در شهرهای بزرگ را حذف کند و منابع آن را به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، موید حسینی صدر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به نظر من برای کنترل و کاهش آلودگی هوا محدودیت قانونی وجود ندارد؛ در قوانین برنامه چهارم و پنجم نیز موارد متعددی در مورد حفظ محیط زیست و کنترل آلودگی هوا از حذف خودروهای فرسوده تا توسعه حمل و نقل عمومی وجود داشته است اما متاسفانه هم و غم دولت قبل برای آلودگی هوا کافی نبود.

وی افزود: قرار بود سوخت استاندارد یورو 4 از ابتدای سال 91 تولید شود و در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد که هنوز این اتفاق به طور کامل نیفتده است در واقع آنچه در این میان مهم است اراده مسوولان دولتی برای کنترل آلودگی هوا است اگرچه سو مدیریت‌ها و مشکل منابع مالی نیز در این میان وجود دارد.

نماینده مردم خوی در مجلس حذف سفرهای غیرضرور درون شهری‌، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌، توسعه فضای سبز،‌ ارتقای کیفیت سوخت و کارهای فرهنگی را از جمله عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: همه این اقدامات با قوانین موجود قابل اجرا است به نظر می‌رسد جدیت مسوولین اجرایی باید در این زمینه بیشتر باشد که شاهد تکرار مشکلات گذشته نباشیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت می‌تواند کاهش آلودگی هوا را از اقدامی مثل توسعه حمل ونقل عمومی آغاز کند و منابع آن را از حذف بنزین سهمیه‌ای در شهرهای بزرگ تامین کند. اگر دولت نمی‌خواهد بنزین را گران کند می‌تواند در شهرهای بزرگ بنزین سهمیه‌ای را حذف کند و این نوع بنزین تنها در شهرهای کوچک قابل استفاده باشد و منابعی که از این طریق به دست می‌آید را در جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی‌، خرید اتوبوس‌های مدرن‌، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و توسعه مترو هزینه کند!

حسینی صدر در پایان با وجود راه‌حل‌های متعدد برای کنترل و کاهش آلودگی هوا مهمترین عامل برای تحقق این امر اراده دولت است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26384
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه