رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در گفتگو با میهن صنعت :

حضور قطعه سازان در قراردادهای جدید امیدوار کننده نیست

البته قطعه سازان داخلی در تلاش برای به روز رسانی ابزارآلات خود هستند با این حال اگر بخواهیم از سه معضل اساسی پیش روی قطعه سازان داخلی در مسیر قرار گرفتن در قراردادهای جدید خودرویی نام ببریم، تکنولوژی، تیراژ خودرو و قیمت تمام شده از مهمترین مشکلات سهیم شدن قطعه سازان در این قراردادهاست.

به گزارش خبرنگار حوزه خودرو پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان کشور در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه قطعات لوازم و مجموعه های خودرویی با اشاره به میزان حضور قطعه سازان داخلی در قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو بیان داشت : پس از برجام و با حضور خودروهای جدیدی که به واسطه قراردادهای خودرویی وارد کشور شده اند، دارای قطعات جدید هستند و به دنبال آن قطعه سازان متناسب با این خودروهای جدید، ابزارآلاتشان به روز نشده است.

رضا رضایی در  گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» افزود : البته قطعه سازان داخلی در تلاش برای به روز رسانی ابزارآلات خود هستند با این حال اگر بخواهیم از سه معضل اساسی پیش روی قطعه سازان داخلی در مسیر قرار گرفتن در قراردادهای جدید خودرویی نام ببریم، تکنولوژی، تیراژ خودرو و قیمت تمام شده از مهمترین مشکلات سهیم شدن قطعه سازان در این قراردادهاست.

وی ادامه داد : البته در همین راستا رنو تصمیم گرفته است که به واسطه مهندسان خود، قطعه سازان داخلی را ارتقا دهد. از طرفی پژو با تشکیل جوینت وینچر به دنبال تحقق این مهم است. در مجموع با شرایطی که عنوان شد نمی توان خیلی به حضور قطعه سازان داخلی در قراردادهای جدید خودرویی امیدوار بود چنانکه به روز رسانی تکنولوژی در این بخش مهم صنعتی صورت نگرفته است.

رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگار «میهن صنعت» در خصوص فاصله زمانی پرداخت های خودروسازان پس از فروش قطعات به آنان بیان داشت : خوشبختانه ایران خودرو در بازه زمانی 3 تا 4 ماه هزینه قطعات را پرداخت می کند و نسبت به گذشته بسیار مطلوب است اما متاسفانه سایپا همچنان به دلیل مشکلاتی که همه از آن خبر داریم، در پرداخت ها دچار مشکل است.

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه سازان در خصوص وضعیت بدهی خودروسازان داخلی به قطعه سازان کشور بیان داشت : رقم های متفاوتی در مورد میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان بیان می شود اما به نظر بنده و بر اساس افزایش میزان تولید خودروسازها، میزان بدهی خودروسازان بین 6 تا 7 هزار میلیارد تومان است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=138642
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه