کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با میهن صنعت :

حضور مستقل رنو یک رقابت خودرویی ایجاد می کند

میهن صنعت : رنو که قرار بود شریک تجاری گروه خودروسازی سایپا شود در میان راه مسیرش به سمت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منحرف شد تا دو غول خودروسازی جاده مخصوص از این قرار داد تا اطلاع ثانوی بی نصیب بمانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، روز گذشته خبر تعجب برانگیزه یک قرارداد خودرویی دیگر از  نمایشگاه خودرو پاریس مخابره شد.یک جوینت وینچر بین رنو و ایدرو!

رنو که قرار بود شریک تجاری گروه خودروسازی سایپا شود در میان راه مسیرش به سمت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران منحرف شد تا دو غول خودروسازی جاده مخصوص از این قرار داد تا اطلاع ثانوی بی نصیب بمانند.

کاظم حمدی نیک خواه در گفتگو با خبرنگار میهن صنعت این قرارداد را از چند جهت مثبت ارزیابی می کند.

این فعال بازار خودرو با اشاره به اینکه همکاری با خودروسازان اروپایی تاثیرت مثبتی در حوزه تکنولوژی در صنعت خودرو ایران خواهد گذاشت گفت : حضور رنو در ایران به صورت مستقل، می تواند یک فضای کسب و کار مناسب برای عده ی زیادی ایجاد کند و این تولید اشتغال که به همراه انتقال تکنولوژی همرا خواهد بود ثمره ای جز به وجود آمدن نیروهای کار تخصصی تر در صنعت خودرو نخواهد داشت.

نیک خواه با رد اظهار نظرهای مربوط به دور خوردن خودروسازان داخلی افزود : شاید در شرایط فعلی عقد قرارداد رنو و ایدرو و ایجاد یک جوینت وینچر، بهترین راه حل برای ایجاد یک رقابت در صنعت خودروسازی ایران باشد.همچنین نباید از این نکته غافل شد که رنو با سهام 60 درصدی و البته با ورود ارز به ایران و سرمایه گذاری در این قرارداد حضور دارد.

نیک خواه در پایان افزود : این قرارداد از بسیاری جهات برای صنعت خودرو و البته اقتصاد کشور مثمر ثمر خواهد بود البته در شرایطی که نظارت کاملی بر اجرای آن اعمال شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90258
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه