میهن صنعت:

حضور وزیر راه و شهرسازی در اولین نمایشگاه شهر هوشمند تهران

نخستین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند،همزمان با نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در مصلی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طی سال‌های اخیر موضوع شهر هوشمند در ایران همواره مطرح شده و حتی پنج شهر ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان شهرهای هوشمند ایران معرفی شدند و این نخستین باری است که مفهوم "شهر هوشمند" کانون توجه یک نمایشگاه بین‌المللی در ایران شده است که محورهایی از جمله دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی را در برمی‌گیرد.

شهر هوشمند (Smart City) به شهری گفته می‌شود که بر اساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای شش معیار اصلی حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

امروز در نخستین روز از نمایشگاه  بین المللی شهر هوشمند که همزمان با نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در مصلی تهران برگزار شد. ،مهندس محمد اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید  در غرفه ی اعضا اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی حضور یافتند و با  رئیس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی ،مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران آقای دکتر ادیب و اعضا هیات مدیره دیدار و از دستاوردهای این اتحادیه بازدید کردنند.

در این بازدید مهندس محمد میرزایی منش مدیرعامل سامانه ی هوشمند حمل و نقل نت بار و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تشکر از زحمات دکتر ادیب جهت پیشبرد اهداف اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: توسعه این صنعت و هوشمند سازی دریافت بار با استفاده از اپلکیشین نت بار می تواند به پویایی صنعت حمل و نقل در بازارهای داخلی و خارجی کمک فراوانی کند و کسب و کار های این حوزه را رونق دهد.
 مهندس محمد میرزایی منش مدیرعامل نت بار در ادامه اظهار داشتند :همچنین در این سامانه صاحبان بار می توانند در کمترین زمان،بار خود را جابه جا کنند و رانندگان محترم نیز دیگر نیازی به انتظار طولانی جهت دریافت بار را ندارند و می توانند بصورت آنلاین با نرخ مصوب تن بر کیلومتر بار خود را دریافت کنند.

 

مدیرعامل نت با اشاره به اینکه  نخستین نمایشگاه بین المللی  شهر هوشمند که از تاریخ 23 دی ماه به مدت سه روز در محل مصلی امام  خمینی  آغاز به کار کرده فرصت مناسبی برای شرکت های فن آور جهت نمایش محصولات حوزه فناوری های نوین بود گفت: در این راستا استقبال خوبی از سوی نهادهای دولتی صورت پذیرفته که حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی در روز اول نمایشگاه نمایانگر توجه ویژه ایشان به توسعه شهری و شهر هوشمند بوده و اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران امیدوار است که با تعامل دو سویه با وزارت راه و شهر سازی ، از توانمندی شرکت های عضو اتحادیه و علی الخصوص شرکت های حاضر در نمایشگاه شهر هوشمند ، در پروژه های مرتبط با شهر هوشمند است.

منبع : مادنیوز

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=170782
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه